10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Ikea

[Opgelost] Onherstelbare fout security agent (TeamViewer)

Voor het instellen van een zakelijk programma op afstand heb ik Teamviewer moeten installeren. Na het instellen een half uurtje later heb ik Teamviewer er weer van afgehaald. In programma’s:

Teamviewer –> toon pakketinhoud —> alles selecteren en dan verwijderen.

Nu heb ik weer mijn Macbook opnieuw gestart en krijg netjes de inlogpagina maar na het invoeren van mijn wachtwoord krijg ik de melding:

Onherstelbare fout: SecurityAgent kan het gevraagde mechanisme TeamViewerAuthPlugin niet aanmaken: start.(zie foto) Verder kom ik niet.

https://cdn.onemorething.nl/uploads//hm_bbpui/3345444/ncsediuhku0t9z04zss0egsvdrikujxv.JPG

Ik heb op de site van Teamviewer gekeken en zag dat er meerdere gevallen bekend zijn maar durf niet zomaar iets te doen. https://community.teamviewer.com/t5/General-Questions/Can-t-Boot-after-uninstalling-Teamviewer-on-Mac-OS-Catalina/td-p/73434

Wie heeft hier ervaring mee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

Opnieuw installeren en dan op de juiste wijze verwijderen…

Bijdrager
    Ikea

Maar dat is juist het probleem.
    ik kom niet verder dan inloggen en dan zwart scherm met de melding zoals op de foto ‘onherstelbare fout’, dus kan niets installeren

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken geleden door Ikea.
    Bijdrager
    Kwadraatje

Ik weet niet waar je het idee vandaan had om de pakketinhoud te verwijderen, maar dat is dus NIET de manier waarop je programma’s verwijdert! TeamViewer heeft notabene een ingebouwde uninstaller (voorkeuren->advanced).

De Accepted Solution van MoreCoffee ziet er betrouwbaar uit, maar zorg ervoor dat je alle stappen precies zo uitvoert. Na die commando’s aan het eind moet je trouwens op de enter-toets klikken.

Bijdrager
    Ikea

Eerst pakketinhoud verwijderen heb ik ooit eens in het grijze verleden geleerd van onze Apple IT manager dus doe dit (ten goeder trouw) al jaren en nooit problemen. Dit overkomt mij natuurlijk geen tweede keer meer.  Wil je aub even meekijken? Ik vind dit doodeng 😩
    Ik krijg het scherm macOS-herstel; kies dan de gebruiker en zit nu in het Schijfhulpprogramma. Heb de harde schijf gekozen (Macintosh HD) en dan? Gewoon weer -activeer- kiezen?

Mount

Bijdrager
    Kwadraatje

Ja, activeren die HD en dan Schijfhulpprogramma sluiten. En dan de instructie van stap 5 volgen. De onderste dus, want je gebruikt de default schijfnaam (quotes horen erbij):

rm “/Volumes/Macintosh HD/var/db/auth.db”

Hierna enter drukken en herstarten. Dat is alles. Op zich kan er weinig fout gaan.

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien eerst eens in de Safe Mode opstarten? Zo doe je dat: https://support.apple.com/nl-nl/HT201262

Als dat wel lukt, dan zou je vervolgens TV weer kunnen installeren, en met zijn eigen de-installer weer weghalen.

Bijdrager
    Ikea

Gelukt!!

Dankjewel voor alle hulp! 👍

Bijdrager
    GoeieDag

Even melden hoe. Via de Terminal tip van Kwadraatje?

Bijdrager
    Ikea

Ach natuurlijk.

Inderdaad met de tip van Kwadraatje.

Nogmaals dank!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.