8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    arie1

Ongewone activiteit voor aanmelden

Hallo,

Ik kreeg vandaag een mail van het microsoft beveiligingsteam dat er een ongewone activiteit was waargenomen. Het komt er op neer dat er vandaag vanuit Engeland geprobeerd is om op mijn mail te komen. Dit is bij beide van mijn 2 hotmail accounts geprobeerd. Ik heb zonet meteen het wachtwoord veranderd. Is het mogelijk dat mijn macbook ergens mee besmet is? En moet ik nog wat doen? Scannen op virussen of malware ofzo?

Groetjes

Bijdrager
    Shmoo

Nee, je wachtwoord veranderen is prima en daarmee heb je voldoende actie ondernomen.. Dat iets of iemand probeert in te breken hoeft niet gerelateerd te zijn aan malware of wat dan ook. Het kan net zo goed iemand uit je kenniskring zijn die gewoon wat wachtwoorden probeert te gokken.

Bijdrager
    arie1

Ja dat dacht ik ook. Maar omdat het bij 2 verschillende mailadressen is geprobeerd waarvan 1 bij bijna niemand bekend is vind ik het toch een beetje raar.

Bijdrager
    GoeieDag

Waren die mails wel echt? Hoe heb je het ww veranderd; toch niet via een linkje (URL) in die mail?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    arie1

Nee zelf ingelogd en toen het wachtwoord gewijzigd. Volgens mij waren de mails wel echt als ik naar de afzender keek.

Bijdrager
    IGBA

Dat laatste zegt helemaal niks.

Bijdrager
    arie1

Nee klopt maar dat maakt verder ook niet uit. Ik heb volgens mij op de juiste wijze m’n wachtwoord gewijzigd. En niet op linkjes oid geklikt. De vraag blijft hoe kan dit gebeuren? Is het toeval dat het binnen een uur op 2 accounts van mij gebeurd. Of is m’n laptop geïnfecteerd?

Bijdrager
    IGBA

Je zou even Malwarebytes Anti-Malware kunnen ophalen en de boel checken. Maar daar zit het ‘m vast niet in. Ik vermoed dat die twee adressen van je gewoon tussen ontelbare andere hotmail-adressen hebben gezeten die voor deze phishing-actie zijn gebruikt (want dat is het vrijwel zeker geweest).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.