8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    sedikit

[opgelost] Ongewenste persoonlijke gegevens op Google/zoeken

Ik ben te vinden met afbeeldingen op:

-Flickr

-Google Foto’s

-mijn eigen site

-op andermans’ sites

-bovendien heb ik een gmail-account

Nu heb ik ontdekt, dat als ik op mijn naam google (niet op afbeeldingen!!) er diverse hits zijn. Dat is ok. Maar naast die lijst met hits staat rechts pontificaal een afbeelding van mijn huis, mijn complete adres, mijn telefoonnummer, een link naar mijn website en een locatieafbeelding van waar ik woon. Ik kan me niet heirinneren die gegevens ooit te hebben gegeven en/of ingevuld.

Ik heb me suf gezocht in alle Google’s privacy-instellingen, account-instellingen enz. Als ik op GA NAAR MIJN ACCOUNT (blauw veld in screenshot), krijg ik een warboel aan opties waar ik niet uitkom. Nergens kom ik een oplossing tegen om die informatie (voor anderen) te verwijderen. Contact met Google is niet mogelijk.

Mijn vraag: wie weet de oplossing, hoe ik die informatie kan verwijderen.

Bij voorbaat mijn dank!

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  sedikit.

Moderator
    Night

Staan die NAW gegevens niet op je eigen website? Je adres wordt gekoppeld aan Google Maps Streetview afbeeldingen.

Bijdrager
    sedikit

Dank Night! Ik weet niet wat NAW-gegevens zijn. Ik heb ten overvloede op mijn website gekeken, maar daar staan alleen mijn naam en de links die ik hierboven ook al noemde.

Moderator
    Night

N (aam)

A (dres)

W (oonplaats)

Die term wordt over het algemeen gebruikt om je adreskenmerken (meestal ook aangevuld met website, mailadres en telefoonnummer) mee aan te duiden.

Heb je ook nog een google+ account? Sta je met naam en telefoonnummer in een online telefoongids?

Bijdrager
    Shmoo

https://support.google.com/business/answer/4669092?hl=en

Dit soort gegevens komen ook via via bij Google terecht en op die manier maken ze een profiel/listing van je op omdat je een bedrijf bent. Denk aan de KVK, telefoongidsen of andere online dienste waar je als bedrijf ingeschreven staat.

En ja een naam (privé of zakelijk) is nou eenmaal de makkelijkste manier om op geïndexeerd te worden dus dat linkt zich allemaal relatief eenvoudig. Je kunt je bedrijf van Google halen door bovenstaande link. Als je je eigen site of bepaalde pagina’s van je eigen site wilt verbergen/uitsluiten dan kan dat via Google Search Console.

https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=nl

Bijdrager
    sedikit

Night en Shmoo! Hartstikke bedankt voor de hulp. Ik moet nu weg, maar ga dat morgen uitzoeken/oplossen. Inmiddels heb ik volgens mij al mijn telefoonnummer en de locatie weten te verwijderen. Via “een bewerking voorstellen” (onderin het screenshot). Kreeg een mail dat die bewerking wel 24 uur kan duren. Ik laat nog van me horen.

Moderator
    Night

👍

Bijdrager
    sedikit

Ik zie dat in ieder geval mijn telefoonnummer al verwijderd is, Het verwijderen van de locatie is nog in behandeling. Ga nu de bovenste link van Shmoo bekijken, hoewel ik na het weghalen van het telefoonnummer, en (nog) de locatie, redelijk tevreden ben.

Edit: in  de bovenste link van Shmoo kan ik niet op mijn “business” komen. Ik ga mijn webbouwster, na haar vakantie, vragen of zij het weg weet te halen. Ik ben nu al tevreden en beschouw het als opgelost!

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  sedikit.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.