12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    attilax

Ongewenste mail retour sturen mis ik in nieuwe Mac OS X Lion

Mis de optie ‘retour’ in de nieuwe versie van Mail…. iemand suggestie hoe deze optie terug te krijgen of eventuele alternatieven?
    (ongewenste mail retour sturen)

Bijdrager
    Hansi2124

Verplaatst van subforum One More Thing naar Mac Apps (Apple).
    Deze optie is sowieso een schreeuw in de ruimte, want als jij ook maar 1 minuut later die ongewenste mail terug stuurt, is dat emailadres waar je het naar terug stuurt allang niet meer toegankelijk.
    De vogel is adn namelijk al gevlogen.:wink:

Bijdrager
    Jack1

@ Hansi2124,

Dat vindt ik wel een beetje kort door de bocht van je, Ik gebruik die functie in mijn zakelijke inbox met een goed resultaat.
    Veel bedrijven sturen reclame, en na het retour sturen, is het bij dat betreffende bedrijf meestal gedaan met de reclame.

Als dat in Mail onder Lion niet meer kan zou ik dat wel een gemis vinden.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik krijg nooit spam van erkende bedrijven, alleen mails met inhoud van penisvergrotende en meer van dat soort. Niet dat ik dat nodig heb (vandaar ook ongewenste reklame :wink:)
    Ik ga dus in dit geval van mijn eigen situatie uit.

Bijdrager
    Macosxachist
    Jack1 op 10 augustus 2011

@Veel bedrijven sturen reclame, en na het retour sturen, is het bij dat betreffende bedrijf meestal gedaan met de reclame.

Nette bedrijven 1) doen dat niet of 2) hebben onderaan hun mail minstens een unsubscribe optie staan. Voor het overige bevorderde die Bounce-optie de hoeveelheid spam alleen maar. Zie ook: http://support.apple.com/kb/TS3498?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    wimbers

een bounce optie is olie op het vuur omdat je daarmee bevestigd dat het adres bestaat.
    dat is weer een vinkje in de spam database!

Bijdrager
    iep

Dit is een normale bounce functie die helemaal niets te maken heeft met spam! Veel mensen denken dat het een oplossing is voor spam maar dat is het niet. Vaak werkt het wel zo dat als je een e-mailadres ergens niet af kunt melden dit door het bouncen van het bericht wel lukt. Dat komt omdat je domweg een bericht terugstuurt dat het bericht niet kon worden afgeleverd. De standaard reactie van veel mailinglist software is dan om het adres als onbruikbaar te markeren. In een volgende mailing wordt je dan niet meer meegenomen.

Bij spam is het nutteloos omdat je een bounce stuurt naar een misbruikt of niet bestaand adres. Als de andere kant dan ook gaat lopen bouncen kom je in een loop terecht waar niemand wat aan heeft en welke mailservers zoals Microsoft Exchange helemaal plat kunnen gooien. Zoals hierboven ook al vermeld kan het ook onbedoeld melden dat je mailadres bestaat waardoor de spam toeneemt.

Dit is dus hetzelfde als met reply to all. Gebruik het met mate en ook alleen wanneer het zinnig is! Als alternatief kun je dingen ook negeren en gewoon weggooien of de gewone reply knop gebruiken (dan reageer je op 1 iemand, niet op de overige 60.000 omdat men niet weet waar bcc voor dient…).

Bijdrager
    Jinta

Maar er is geen antwoord op de vraag, ik mis deze functie ook.

Bijdrager
    iep

Aangezien vrijwel iedereen het een nutteloze feature vindt zul je die optie ook nergens meer vinden. Apple was 1 van de hekkensluiters wat deze functie betreft. Je zult er mee moeten leren of teruggaan naar Snow Leopard waar Mail deze functie nog wel heeft. Misschien dat Thunderbird/Postbox nog een optie is met een of andere extension die het mogelijk maakt.

Bijdrager
    Jinta

DUH, zoek en gij zult vinden.

Onderstaande werkt perfect.

1. Open Automator.

2. Create a new service.

3. Configure the service so that it has “no input” in “Mail”

4. Drag “Get Selected Mail Messages” into the workflow

5. Drag “Run Applescript” into the workflow

6. Use the following AppleScript, then save the workflow with a name like “Bounce Message”.

on run {input, parameters}

tell application “Mail”

repeat with eachMessage in input

bounce eachMessage

end repeat

end tell

end run

7. In Mail, select the message you would like to bounce. Then from the “Mail” menu, choose “Services”, then click on your new service. The message will bounce.

Je kan ook zorgen dat de mail meteen weggegooid wordt, dan even
    delete eachMessage
    toevoegen achter bounce eachMessage

Succes voor degenen die wel het nut inzien van zo nu en dan bouncen!

Bijdrager
    iep

Het nut inzien van bouncen begint bij het begrijpen wat het is en waarvoor je het kunt toepassen. Het nuttig vinden van het kunnen bouncen van een e-mailbericht heeft weinig zin als het averechts werkt;)

Heb je dat AppleScript ook getest in Lion? Ik verwacht dat ze namelijk dat bounce er helemaal uit hebben gehaald en het dus ook niet via een AppleScript is aan te roepen.

Bijdrager
    Jinta

Dit werkt prima in Lion en de nut van het bouncen van bepaalde berichten werkt bij mij prima!
    Tis maar net waarvoor je het gebruikt …

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.