7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MeesterPietje

Ongewenst verstuurde mail terughalen – kan dat ?

Onlangs verstuurde ik per ongeluk een ongewenst mailtje naar de verkeerde persoon.
    Ik merkte het ongeveer 30 seconden later.

Uiteraard zijn dit doodzondes, ik hoop dus op een beetje begrip van de ontvanger.

Echter, volgens een kennis zou het moeten mogelijk zijn om zo een mail, als hij nog niet
    door de ontvanger is ontvangen, terug te halen.

Weet iemand hier meer over ?

Details: ik gebruikte Mail van Tiger, en .Mac

[/list]

Bijdrager
    klaus

Neen, niet mogelijk, sorry!

Bijdrager
    trabant

Binnen een kantooromgeving waar de (interne) mail onder MS-exchange draait heb je in Outlook in office (en niet outlook express, of was het andersom?)de mogelijkheid iets terug te halen zolang de ontvanger het nog niet opgehaald/geopend heeft.
    Groupware e.d. zullen zoiets ook wel kunnen, maar zodra je de mail via je isp het web op stuurt, is de enige mogelijkheid de ontvangende isp-mailserver tijdig hacken.
    Dus ja: klaus heeft gelijk.

Bijdrager
    Harryk

Uiteraard kan het niet, dat terughalen van mail.

Wat misschien wel zou kunnen, en ik haak in met een verwante vraag, is een situatie net als vroeger toen we nog inbelverbindingen hadden. Onze mail kwam in de uitbox terecht, en als we inbelden gaven we ons mailprogramma opdracht op te halen en te verzenden…

Zijn er mailprogramma’s die ondanks een permanente internetverbinding in staat zijn om verzonden mail ‘op te houden’? en waarbij je met een aparte instructie je outbox verzendt? (Na deze gecheckt te hebben op fouten enz.)

Iedereen heeft wel eens een foute verzending. Bijv. de autocomplete functie. Je tikt Ro in en je krijgt Rob Post zoals je gewend bent. Maar toevallig een andere Ro??? bij de hand gehad, en Mail geeft bij intikken Ro niet Rob Post maar Peter Robs… je kijkt niet, vertrouwt op je routine, en hup, weg is de mail…

Bijdrager
    AdriaanB

het is geen windows…..:lol:

Bijdrager
    Esquare
    ”Harryk”

Zijn er mailprogramma’s die ondanks een permanente internetverbinding in staat zijn om verzonden mail ‘op te houden’? en waarbij je met een aparte instructie je outbox verzendt? (Na deze gecheckt te hebben op fouten enz.)

Gewoon niet op ‘Verzenden’ klikken, maar op de rode sluitknop van je venster. Bericht kan dan als concept bewaard worden. Maar gewoon even lezen, en niet vijftig mailtjes per minuut proberen te versturen lijkt me handiger. :)

Bijdrager
    JanWeijers
    ”Harryk”

in eudora (maar vast ook in andere software) kun je een instelling doen waarbij mail niet direct verstuurd wordt maar pas de volgende keer dat je post ophaalt. Je hebt dan tot de volgende keer dat je post ophaalt (handmatig of automatisch) om het bericht nog uit je outbox te halen.

Jan

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.