6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Col

Ongewenst geluid

Sinds vandaag begint er constant een geluidsfragment af te spelen op de iMac, ook gewoon in Finder.
    Ik herken het geluid: het is van een Youtube-filmpje dat ik enkele maanden terug heb bekeken. Maar vanaf vandaag dus krijg ik het gewoon steeds maar te horen. Er wordt steeds een stukje afgespeeld (een second of vijftien) en dat herhaald zich constant. Ik heb het in om het even welk programma dat open staat en dus ook gewoon in Finder wanneer er helemaal geen programma is geopend. Altijd dus.

Gisteren heb ik ook een update gedaan van OS X. Zit hier nu een bug in die dit veroorzaakt? Ik weet het niet.
    Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Bijdrager
    Shmoo

☀️ 35 graden..

Bijdrager
    fred44nl

25 gr.:)

Bijdrager
    Col

Nee, het is hier 21°c (airco).
    Dus: iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Open Terminal (Applicaties > Hulpprogramma’s) eens en voer deze regels in (een voor een, copy/paste, return na elke regel):

sudo rm -R  /Library/Preferences/Audio

sudo mkdir /Library/Preferences/Audio

sudo chown -R _coreaudiod:admin /Library/Preferences/Audio

Misschien moet je daarna coreaudiod ont- en herladen:

sudo launchctl load /system/library/launchdaemons/com.apple.audio.coreaudiod.plist

sudo launchctl unload /system/library/launchdaemons/com.apple.audio.coreaudiod.plist

Je kan coreaudiod ook herladen door Activiteitenweergave te openen, op coreaudiod te zoeken en op de knop ‘force kill’ te drukken. Daarna uitloggen en weer inloggen op jet gebruikersaccount.

Hopelijk lost dat het probleem op.

Bijdrager
    Col

Bedankt Waffle. Die Terminaltoestanden daar waag ik me niet aan maar dat laatste deeltje van jouw tip wil ik wel proberen.
    Ik heb een herstart van de computer gedaan en voorlopig hoor ik het niet meer. Duimen maar dat het zo blijft. Anders probeer ik jouw remedie een keertje.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.