9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Kazzshow

Ongevraagde Mac-OS installer

Na mijn iMac uit de ruststand te hebben gehaald, vond ik bijgaande melding op mijn scherm. Ik ben niet gewend dat er ongevraagd in mijn afwezigheid een OS Installer word opgestart, laat staan wordt geïnstalleerd. Is dit normaal of is er iets aan de hand? Kan ik vOS meldingeilig op Press Here klikken?

Bijdrager
    TheBigZ

Nee dit is niet normaal.

Bijdrager
    fred44nl

Malwarebytes installeren en laten draaien.

Bijdrager
    Kazzshow

Thanks! Heb dit nog niet eerder meegemaakt en vertrouwde het meteen al niet.

Bijdrager
    Shmoo

Lijkt net echt. 🥴

Bijdrager
    Kazzshow

Installlatiescherm van Malwarebytes ligt onder het venster van die OS melding. En dat krijg ik niet weg. Maar eerst opnieuw opstarten?

Bijdrager
    fred44nl

d’r zal niet veel anders opzitten.

Bijdrager
    Kazzshow

Na herstart Malwarebytes gedraaid. Vond 24 bedreigingen. Na volgende herstart nog een keer gedraaid. Melding: U bent schoon. Hopelijk nu even geen gedoe.

Dank aan jullie.

Bijdrager
    McPim

24 Malwarebytes meldingen is best veel… Buiten het downloaden van vage tooltjes of software komt dit vrijwel altijd doordat er tijden het surfen ‘zooi’ op je Mac komt, vrijwel altijd via schimmige websites, en vrijwel altijd omdat je zelf ergens op geklikt hebt of toestemming voor gegeven. Iets bewuster browsen kan een hoop ellende voorkomen. Het is maar een tip 😊.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.