7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    spacecrimineel

Ongevraagde beveiliging op mijn externe apparaten??

hallo iedereen, ik zit met een probleempje…

ik heb sinds kort een nieuwe intel imac (met Tiger), en voorheen had ik een imac g3 (met Panther). Mijn vriendin heeft ook een imac g3 (met Jaguar).
    Toen ik gisteren mijn ipod op haar computer aansloot, om bestanden te kopiĆ«ren, verscheen mijn ipod niet in de finder en ook niet in itunes. Ik heb mijn ipod toen eens gereset en zo en nog wat van die dingen, maar niets werkte… Vreemd, want voorheen waren er geen problemen. Nu ja, ik had die bestanden echt wel nodig, dus ik terug naar huis om mijn externe harde schijf. Toen ik die aansloot, weer niks…
    Toen heb ik schijfhulpprogramma (disk-utility) geopend en daar stond mijn schijf wel aangeduid, maar in grijze letters. Toen ik mijn schijf wou activeren van uit schijfhulpprogramma, gebeurde er niks, zelfs geen error of zo, niks. Dit zowel met mijn harde schijf als met mijn ipod, die voorheen wel op die computer werkten.

Kan het zijn dat mijn nieuwe computer of Tiger een soort van beveiliging heeft ingesteld op mijn externe schijf en op mijn ipod? en dat ik ze daarom niet op die g3 kan openen? of zou er iets aan de instellingen van die g3 veranderd zijn? Misschien dat de combinatie Tiger-Jaguar problemen geeft?

by the way… de software is op allebei de computers up-to-date…

Ik heb dit ook op de Apple-site gepost, maar het is daar nogal een dooie boel. Ik denk dat ze op vakantie zijn of zo…

Bijdrager
    computer space

Die iPod wordt standaard nooit als schijf gemount. Is daar niet een hulpprogramma voor nodig dat je op de nieuwe mac nog niet hebt geinstalleerd?
    Kijk hier eens:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574

Bijdrager
    spacecrimineel

De ipod staat ingesteld voor gebruik als HD. Ik heb hem nu al een half jaar en in al die tijd werkte hij op die imac g3 met jaguar, maar sinds ik die intel imac met tiger heb niet meer…

Trouwens, dat zou het probleem met mijn externe harde schijf niet verklaren.

Bijdrager
    computer space

Staan je findervoorkeuren onderdeel “navigatiekolom” verkeerd?

Bijdrager
    spacecrimineel

op de computer met Tiger verschijnt werkt het wel, op de computer met Jaguar niet. En Jaguar heeft geen navigatiekolom… de schijf verschijnt gewoon niet op het bureaublad, maar volgens “schijfhulpprogramma” is ze wel aangesloten.

Er is wel een andere schijf aangesloten op de computer met Jaguar en die werkt wel, verschijnt wel op het bureaublad…, maar die is nog nooit op een mac met tiger aangesloten geweest.

Bijdrager
    spacecrimineel

Wat ik denk is dat er ergens een instelling in Tiger is waar die goeie ouwe Jaguar niet mee overweg kan…, want in Panther heb ik ook geen problemen.

Een beveiliging of bepaalde instellingen dus die ervoor zorgen dat Jaguar mijn schijf en ipod niet wil activeren. Dat lijkt mij het logischt (<-is dit een woord?) toch…

Bijdrager
    spacecrimineel

Voor alle duidelijkheid… met het voorgaande bericht wil ik iemand op dit forum vragen of hij/zij toevallig weet welke instellingen ik moet veranderen, zodat mijn toestellen wel werken op die imac g3.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.