9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    mvanalem

Ongevraagd beta OS Sierra 10.12.1 gekregen

Zojuist kreeg ik ongevraagd de nieuwe beta van OS Sierra 10.12.1 geïnstalleerd via de App-Store updates.
    Dit terwijl ik geen beta-tester meer ben van OS Sierra. Dat had ik al voordat de officiële versie van Sierra uitkwam in de voorkeuren van de App Store opgegeven. Het ontvangen van beta’s was uitgevinkt en is ook niet meer zichtbaar. Wat er mis is gegaan weet ik niet en nog minder hoe dit op te lossen want zoals gezegd valt er niets meer in te stellen over eventuele beta’s.

Iemand enig idee voor een oplossing.

Bijdrager
    Q-collective

Waarschijnlijk heb je toch nog niet unenrolled.

Bijdrager
    mvanalem

Dat is nu juist de clou. Ik heb hem wel unenrolled.
    Zie hier ook de prefs van de app store.

Bijdrager
    koen

Maar je moet toch altijd toestemming geven en je paswoord invoeren bij een installatie? Dus het is wel zeker gevraagd. Of gebeurt dit in de achtergrond terwijl je tv aan het kijken bent?

Bijdrager
    mvanalem

Beste Koen,

Bedankt voor de reactie. Ik zag dus de update staan van de beta en toen ging ik toch nog even kijken naar de voorkeuren van de AppStore. Die stonden dus goed zoals ik het ook eerder had ingesteld. Ik had de ontvangst van beta’s uitgeschakeld. Zie afbeelding hierboven. Ik heb de systeemvoorkeur nog niet verlaten of hij ging inderdaad zelf herstarten om de boel te installeren. Erg vreemd en vooral niet gewenst.

Bijdrager
    koen

Niet echt vreemd, want je hebt automatische download en installatie voor alle updates aangevinkt. Ik zie daar ook nergens iets over beta’s, misschien moet je dat ergens anders instellen?

Bijdrager
    Betatester

10.12.1? Het is toch MacOS?

Bijdrager
    mvanalem

Beste Koen,

Toen ik mij aanmeldde voor de beta van OS Sierra kwam er een extra optie in de systeemvoorkeuren van Appstore te staan. Daar kon je ook weer aangeven, dan wel uitvinken dat je geen beta meer wilde. Dat heb ik dus aangegeven en vervolgens was die extra optie ook niet meer zichtbaar. Zie afbeelding hierboven. Ik heb de reguliere versie van Sierra geïnstalleerd over de laatste beta toen deze uitkwam. En toch komt nu weer een beta. Het is niet erg dat er iets automatisch gaat want daar heb ik voor gekozen maar ik wil alleen geen beta meer.

Bijdrager
    koen

Ok, ik snap het. Ik kan je dan helaas niet verder helpen, omdat ik geen betas gebruik.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.