5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Art-art

Ongelijke weergave vrije ruimte HD

Op mijn BMP (Retina, 15-inch, eind 2013) worden twee behoorlijk uiteenlopende hoeveelheden vrije ruimte weergegeven:
    – Het schijfhulpprogramma (links op het plaatje) geeft aan dat ik nog bijna 37 GB beschikbaar heb.
    – Finder geeft via de ‘Toon info’-functie aan dat ik nog bijna 125 GB beschikbaar heb.

Welk van deze programma’s kan ik het meest vertrouwen en hoe los ik het verschil op?
    Ik heb met het schijfhulpprogramma inmiddels al wel de schijf gecontroleerd en de schijfbevoegdheden hersteld. Dat leverde niets op voor dit probleem.

Bijdrager
    pruus

Even een paar checks:
    Heb jij Time Machine draaien?
    Zo ja, kijk dan eens hoeveel GB als Backup staat bij:
    Kies:
    -Over deze Mac
    -Meer informatie
    -Opslag
    Tel die backup op bij de vrije ruimte en dan zie je de vrije ruimte als in de Finder, tenminste bij mij…

Bijdrager
    McShamus

Zit er nog veel troep in de Trash? Dit gaat van het netto beschikbare af.

Bijdrager
    Art-art

@pruus.
    – Ja, ik heb Time Machine draaien op een Synology NAS
    – Ik kan niet vinden hoeveel GB als Backup staat…. Heb wel in Over deze Mac de stapjes gezet. Zie hieronder het resultaat:

Het bovenste komt van het schijfhulpprogramma, links onderin is Info via Finder en rechtsonder staat het resultaat van Over deze Mac.
    Inmiddels is de MBP gebruikt en zijn de waarden iets anders. De verschillen zijn er echter nog steeds.

@mcshamus:
    Prullenmand is helemaal leeg.

Bijdrager
    Haike

Bij mij is het via “Over deze mac” en via “Schijfhulpprogramma gelijk.

1 = “Over deze mac” 2 = “Schijfhulpprogramma”

Maar als ik de HD selecteer en er dan “Toon info” op los laat krijg ik een klein verschil te zien…

Heb jij software van derden erop staan die om wat voor een reden dan ook niet gelezen kunnen worden?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.