19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Furia

Ongeldige versie Quark?!

Ik heb gewoon een originele versie van Quark 6.0.. krijg ik nu ineens (voorheen werkte hij wel goed) de melding “ongeldige versie” en weigert hij op te starten :roll:

iemand enig idee wat dit is en hoe ik het kan verhelpen?

Bijdrager
    Ferdinand

probeer eens een oude truuk, computer echt helemaal uitzetten en na 10 tellen herstarten.
    upgrade naar 6.5 ??

succes

Bijdrager
    TonE

Hij geeft alleen maar de melding “ongeldige versie”?
    Niets over activeringscode?

Bijdrager
    Furia
    ”TonE”

Er staat:

Ongeldige versie van QuarkXpress.
    Neem contact op met Quark die u daarbij van dienst kan zijn. [1]

Bijdrager
    Furia
    ”Ferdinand”

probeer eens een oude truuk, computer echt helemaal uitzetten en na 10 tellen herstarten.
    upgrade naar 6.5 ??

succes

Ik zal het eens proberen.. het vreemde is dat de computer net een week of 2 uit heeft gestaan.. niet dat hij constant draait ofzo :S

Bijdrager
    marloez
    ”Furia”

(..)
    Neem contact op met Quark die u daarbij van dienst kan zijn. [1]

das wel een idee toch??:? :wink:

Bijdrager
    TonE

Het zou kunnen dat het prefs file waar de activeringscode in is opgeslagen corrupt is.
    Maar ja als je deze niet via het internet kunt laten updaten zit er niets anders op de helpdesk te bellen. In dat geval wens ik je bijzonder veel sterkte!:cry:

Bijdrager
    Furia
    ”TonE”

Het zou kunnen dat het prefs file waar de activeringscode in is opgeslagen corrupt is.
    Maar ja als je deze niet via het internet kunt laten updaten zit er niets anders op de helpdesk te bellen. In dat geval wens ik je bijzonder veel sterkte!:cry:

Inderdaad… dat heb eerder gedaan.. vandaar dat ik ook eerst probeer of het zelf op te lossen is..

Bijdrager
    sedikit
    ”TonE”

Ik heb eens een keer hetzelfde gehad, maar dan met een ander programma, ben vergeten welk.
    Maar toen heeft het volgende geholpen:
    -haal het programma volledig weg met een uninstall programma, b.v. springcleaning.Daardoor verdwijnen ook de mogelijke invisable files die verantwoordelijk zijn voor de verbinding waarin de toestemming voor het programma opgeheven wordt
    -Je moet “little snitch” hebben, en het moet werken. Delete daarin alle mogelijke toestemmingen va`n het betrokken programma, in dit ngeval Quark.
    – Herinstalleer het programma, open het en, zodra “little snutch” toestemming vraagt om een verbinding te leggen, vink dan aan “forever” en “deny”

Ik hoop dat dit werkt. Succes!

Bijdrager
    Furia

Ik zit even wat andere topics te bekijken… zou het komen omdat ik net MacOS naar 10.3.9 geupdate heb? En zo ja.. kun je terug naar 10.3.8? En wat is dat met permissies herstellen, hoe werkt dat?

Bijdrager
    error

Ik kan me herinneren dat XPress 5 ook met regelmaat met opmerkingen kwam dat de boel beschadigd was en dai je Ierland moest bellen.

XPress opnieuw installeren bleek steeds de oplossing. Wellicht ook bij versie 6.0

Bijdrager
    TonE

Wat snippets van Quark faqs:

Users must reactivate QuarkXPress after they have made five hardware upgrades, when upgrading to a new version of the product, if any attempt is made at hacking the activation mechanism, or when you change the Ethernet address of the machine (Mac OS).

If I upgrade my computer after activating my license, will the product stop working?

If in the process of upgrading your computer, you make more than five hardware changes, then you will be prompted to re-activate your application license on the next launch. If you install a new hard drive on which the operating system is installed, you will be required to re-activate your license. If Internet activation is denied because of too many hardware changes, then you need to fill in and fax the activation form that is provided in your QuarkXPress applications folder or call Quark customer support to request an activation code.

Het is om te huilen:cry: die anti piracy maatregelen.

Wel heb ik ontdekt dat als je met Superduper een kloon van je systeem + (quarkxpress) applicatie(s) maakt je dit naar een onbeperkt aantal harde schijven kunt doen, dat systeem is dus inmiddels gekrakt. Hang je zo’n schijf echter in/aan een andere mac ziet ie een ander ethernet adres en start ie niet meer op:x

Bijdrager
    Furia

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”Furia”
    ”Ferdinand”

upgrade naar 6.5 ??

succes

Ik zal het eens proberen.. het vreemde is dat de computer net een week of 2 uit heeft gestaan.. niet dat hij constant draait ofzo :S

laat je je mac zo lang alleen???

Bijdrager
    TonE

Maar goed, ik heb dus een opstartpartitie waar alleen het systeem, applicaties en userfolder opstaan.
    Deze wordt dagelijks naar een externe FW drive via smart update in SuperDuper gesynct, er staat dus altijd een 100% exacte kopie bij de hand. is er gezeik met het systeem of zoals in jouw geval met die quark activatie ben ik in een paar minuten via smartupdate weer terug naar de laatst werkende staat. Zo heb ik al tig keer systeem en applicaties (incl. Quark) heen en weer gekopieerd.

Dit werkt perfect en kan ik iedereen aanraden.

Bijdrager
    Furia
    ”iPod
    ”Furia”
    ”Ferdinand”

upgrade naar 6.5 ??

succes

laat je je mac zo lang alleen???

ik moest wel.. ik was weg:( Maar zo lang kan ik niet zonder, de PB werd in die twee weken goed gebruikt;)

Bijdrager
    Furia
    ”ee”

Ik kan me herinneren dat XPress 5 ook met regelmaat met opmerkingen kwam dat de boel beschadigd was en dai je Ierland moest bellen.

XPress opnieuw installeren bleek steeds de oplossing. Wellicht ook bij versie 6.0

Geprobeerd, maar dat werkt ook niet.. krijg ik hetzelfde probleem..

Bijdrager
    Furia
    ”TonE”

Maar goed, ik heb dus een opstartpartitie waar alleen het systeem, applicaties en userfolder opstaan.
    Deze wordt dagelijks naar een externe FW drive via smart update in SuperDuper gesynct, er staat dus altijd een 100% exacte kopie bij de hand. is er gezeik met het systeem of zoals in jouw geval met die quark activatie ben ik in een paar minuten via smartupdate weer terug naar de laatst werkende staat. Zo heb ik al tig keer systeem en applicaties (incl. Quark) heen en weer gekopieerd.

Dit werkt perfect en kan ik iedereen aanraden.

Ik heb Quark ook op verschillende locaties (en verschillende partities).. helaas werkte geen van allen.. ook opnieuw installeren niet.

Bijdrager
    TonE

Tja, ook al staat quark op een andere locatie, hij blijft naar de registratie/activeringscode kijken op de opstartschijf dus in (user–> library–> prefs–> quark en library–> prefs–> quark)

Maw, “mijn methode” werkt alleen in combinatie met een systeem en homefolder waar geldige registarie en activeringscodes ingebed zitten. Het is dan op dit moment ook geen oplossing voor jou, maar was meer bedoeld als tip om in de toekomst uit de problemen te blijven.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.