30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    /dev/enschede

Onemorething schrijft Amerikaanse artikelen over

Dat is het commentaar dat ik steeds lees op deze site. Veel mensen vinden OMT niet goed omdat ze geen eigen nieuws zouden maken en Amerikaans nieuws zouden overnemen. Nu, terwijl ik IMT Cafe zit te luisteren in de auto hoor ik het weer.

Graag wil ik eens de mening laten horen van een fan, mezelf dus. Ik ben reuze tevreden. Waarom? Omdat OMT op een prima manier het nieuws van de Amerikaanse en andere sites op de wereld verzameld, redigeert en becommentarieerd. Om bij te blijven hoef ik alleen OMT te volgen en hoef ik niet wekelijks vele sites af te grazen naar nieuwtjes. Deze rol zou nog het beste omschreven kunnen worden als ‘content aggregator’. En dat ook nog een met een hoog gezelligheidsgehalte.

Tegen de mensen die OMT maar niets vinden zou ik willen zeggen; niemand verplicht je om OMT te lezen of te luisteren. Als je het nou structureel oud nieuws, waardeloos commentaar en vervelende gezelligheid vindt, luister dan niet meer. Er zijn genoeg alternatieven. Maar stop eens met bashen, daar help je niemand mee.

Bijdrager
    poing

I agree;)

Geblokkeerd
    Anoniem

Niemand verplicht ik om mijn diensten of producten af te nemen. Maar ik zou heeeel erg blij zijn als mensen feedback geven aan mij.
    Want liever een ontevreden klant die er wat van zeg en mij ruimte geef voor verbetering, dan een tevreden klant die ik nooit meer zie.(want die ontevreden klant komt wel terug).

Maar sommige amateurs zien dat niet, en die gaan klagen over het klagen (of eerder kritische zijn).

Geblokkeerd
    Anoniem

Yep, mee eens.

Bijdrager
    ronvgs

Ik ben ook dik tevreden met OMT.
    Vooral de Pocast’s.

Geblokkeerd
    Anoniem

:idea: Als je echt OMT wil helpen, klik dan regelmatig op de reclame banner. :idea: Kunnen ze journalistiek cursusje doen, website bugvrij maken, echt nieuws plaatsen inplaats van een stagair aannemen die telegraaf berichten plaats. Sneller server aanschaffen. etc etc.
    :idea: Ik klik minimaal 3 keer per dag. Nu jullie nog :D.:idea:

Inactief
    Anoniem

MEEUW for moderator!:D

Bijdrager
    /dev/enschede

@MEEUW Eens, een klagende klant is meer waard dan een stille klant dit na verloop van tijd wegloopt.

Mijn punt is dat er blijkbaar een aantal mensen zijn die continue lopen te klagen over iets wat blijkbaar de kerngedachte is van het OMT nieuws, nl. nieuws van diverse binnenlandse en buitenlandse sites bij elkaar scharrelen en daarmee een single-source-of-news samenstellen. Schijnbaar willen die mensen iets anders, iets wat OMT waarschijnlijk niet wil bieden of kan bieden. Dat mogen ze vinden wat mij betreft en dat mogen ze ook kenbaar maken, maar het is op een zeker moment ook wel genoeg.
    Tegen die mensen zou ik willen zeggen; als je je ergens aan stoort mag je dat natuurlijk kenbaar maken. Maar als OMT zich niet ontwikkeld zou als jij dat graag zou willen, besef je dan dat er geen lees- en luisterplicht is. Ga jezelf niet jarenlang lopen ergeren en anderen lastigvallen met je ergernissen. Dat is voor niemand leuk. En omgekeerd, als je blijkbaar toch al die tijd blijft luisteren, dan vallen de ergernissen blijkbaar wel mee.

Ik vind OMT leuk; het is aangenaam om te lezen, het is leuk om te luisteren en kijken. En voor mij is de grootste waarde dat ze een Nederlandstalige single-source-of-Apple-news zijn.

Bijdrager
    GrannySmith

@Marc Enschede,

Maak je niet druk zou ik zeggen maar probeer een prettig leven te leiden zonder je te storen aan futiliteiten.

Het heeft weinig zin om op je grafsteen te hebben staan “En toch kwam ik van rechts.”

Bijdrager
    /dev/enschede

@GrannySmith

Dank je voor je goede raad!

Ik ben ook zeker niet van plan om nu de zoveelste te worden die verzuurt en om nu oneindig te blijven herhalen wat er niet goed is:-) Ik heb vandaag gezegd wat ik er van vind en daar laat ik het ook lekker bij; ik ga lekker luisteren en nieuws lezen!

Geblokkeerd
    Anoniem

beste Marc Enschede,

Dit allemaal is door de maatschappij.

We zitten in een visuele cycle.

De Kritische mensen worden zeikers genoemd.
    De echte zeikers vinden het leuk om te zeiken want er zijn altijd mensen die erop reageren.(relschoppers)
    En er zijn altijd mensen die wat van ander zeggen omdat ze kritische of aan zeiken zijn.
    En dan hebben we nog het belerende vingertje over taalfouten en andere dingen.(daar bedoel ik dus niet de mensen mee die het goed bedoelen, lieve taal & grammatica fanaten).
    En dan heb je nog de kleine categorie die er heeelemaal niks van begrijp.

Het enige wat help is een strakke moderators. Wat ik al eerder opperde.
    Op tweakers kom je zulk commentaar niet tegen. of doelloze topics.

En feit is gewoon dat OMT niet zonder andere nieuws sites(bronnen) kan. Of ze moeten dik geld neerleggen bij bronnen om aan informatie te komen.
    Waar waren diegene btw aan klagen toen heel de wereld OMT nieuws overnam met de steve jobs boot ;)?

Sleutelbeheerder
    Night

[zeiken] Let toch eens op je typfouten, Meeuw [/zeiken]

LOL:twisted:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Veel mensen vinden OMT niet goed omdat ze geen eigen nieuws zouden maken en Amerikaans nieuws zouden overnemen

Dat is vrij normaal voor een site die zelf geen nieuws-site is.

Ik lig er niet wakker van dat OMT het nieuws overneemt, dat doen zoveel sites die geen journalistiek doel hebben. Wat ik wel frustrerend vind is dat datgene waar OMT wel voor bedoelt is nog steeds erg duidelijk in het oog springende bugs bevat. Na de laatste ‘update’ werken bepaalde features niet meer en zitten er erg lastige bugs in zoals b.v. het verschijnen van de “[/quote]” tekst in de quote zelf waardoor de layout onduidelijk wordt.

Bijdrager
    1984
    Marc op 11 oktober 2013

Tegen de mensen die OMT maar niets vinden zou ik willen zeggen; niemand verplicht je om OMT te lezen of te luisteren. Als je het nou structureel oud nieuws, waardeloos commentaar en vervelende gezelligheid vindt, luister dan niet meer. Er zijn genoeg alternatieven. Maar stop eens met bashen, daar help je niemand mee.

Van wie hebben ze dat, het schijnt in te zijn.

Bijdrager
    bartvdv

Flauwe kerngedachte, nieuws bij elkaar scharrelen. Kippen doen het. Scharrelen is verveeld rondwandelen in alle richtingen in de hoop dat er nog ergens een graantje te vinden is.

Er wordt per dag in de wereld heel wat nieuws (over Apple) bij elkaar geschreven en OMT houdt welgeteld een paar andere sites in de gaten, als een struikrover in de bosjes. En vertaalt, herschrijft en bedenkt rare koppen naar rato van één artikel per dag van ongeveer 16 á 20 lijnen. En bovendien alleen díe artikels waarvan de teneur in hun kraam past. Zo wacht ik nog altijd op het artikel waarin staat dat Apple de productie van de iPhone 5c heeft gehalveerd tot 150.000 eenheden.

Bijdrager
    MouseMighty

Het is inderdaad wel een hoog “Wij van WC eend…” Eerder werd er nog wel eens wat geschreven over 3th party soft/hardware. Heel simpel, er wordt ingebroken bij een bedrijf en gegevens van 2,9 miljoen klanten + source code van een x aantal applicaties liggen op straat/zijn gejat. Iets dat Apple ook kan overkomen. Waar waren de journalisten van OMT? Oh wacht het was bij Adobe en niet bij Apple, ach ja niet interessant… NeXt!!

Als je dan je nieuws van andere sites haalt (waar op zich niks mis mee is), vertaal/herschrijf de koppen in gewoon nederlands en doe een beetje meer aan bronvermelding (wel zo netjes).

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    bartvdv op 12 oktober 2013

En bovendien alleen díe artikels waarvan de teneur in hun kraam past. Zo wacht ik nog altijd op het artikel waarin staat dat Apple de productie van de iPhone 5c heeft gehalveerd tot 150.000 eenheden.

OMT neemt inderdaad de wat negatievere berichten niet (altijd) over. Zo tipte ik OMT vanwege dit bericht. Maar hier staat het nog niet bij het nieuwsgedeelte. En toch is het wel belangrijk om te weten aangezien de officiële verkoopdatum voor o.a. NL & B begint te naderen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dus wat is het probleem? dat we de plusjes en minnetjes missen bij de reacties :)?
    Dan zijn we heeelemaal compleet. Telegraaf nieuws berichten van stagair, ht nu.nl reacties van bezoekers. en gezeur om gezeur:P

Bijdrager
    Shmoo

@MEEUW ,

Moet jij niet op de banners gaan drukken ?

Bijdrager
    1984
    hendrik op 12 oktober 2013

Zo tipte ik OMT vanwege dit bericht. Maar hier staat het nog niet bij het nieuwsgedeelte. En toch is het wel belangrijk om te weten aangezien de officiële verkoopdatum voor o.a. NL & B begint te naderen.

Een beetje vreemd inderdaad. “Apps crashen 2x zoveel op Apple iPhone 5S dan vorige modellen” klik

Voor de voorpagina :

Inactief
    Anoniem

Inderdaad erg vreemd dat dit soort berichten niet vermeld staan op de voorpagina.

Moderator
    Pete.Z

Vergeet niet dat iedereen bij OMT vrijwillig en zonder vergoeding aan het werk is, en dat we dus niet een voltallige staf mensen hebben die dag en nacht bezig zijn met het opzoeken en plaatsen van nieuws.

Overigens staat het ook iedereen vrij om contact te zoeken met de beheerders, en als je denkt dat je kan bijdragen aan de site met nieuws en het schrijven van artikelen, neem vooral contact op.

(en aantal aanmeldingen, ook deze keer, vast weer nul, kritiek leveren is blijkbaar leuker en makkelijker dan meewerken en meedenken)

Moderator
    Pete.Z

En gelijk op de voorpagina, een negatief bericht:

PC-markt VS stabiliseert, Mac-aandeel daalt

Dus ze worden wel geplaatst.

Bijdrager
    MouseMighty

Nou hang de vlag uit … “Ja Apple heeft minder verkocht maar….” is wat anders dan

En over dat meedenken/meewerken daar heb ik (e.v.a) in het verleden al genoeg tijd aan besteed die toch niet gewaardeerd/aangenomen werd.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Pete.Z op 13 oktober 2013

V

(en aantal aanmeldingen, ook deze keer, vast weer nul, kritiek leveren is blijkbaar leuker en makkelijker dan meewerken en meedenken)

Ik wil me graag aanmelden, maar denk dat de reacties eronder alleen maar taalverbeteringen zullen zijn inplaats van inhoudelijk hahaha
    Zijn er nog meer vacatures open :P?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Pete.Z op 13 oktober 2013

En gelijk op de voorpagina, een negatief bericht:

PC-markt VS stabiliseert, Mac-aandeel daalt

Dus ze worden wel geplaatst.

En dit vinden jullie belangrijker dan een nieuwe iPhone met kuren?
    Ten eerste gaat het over Amerika. En er is hier niemand die wakker ligt van dalende (14,2 > 13,4%) cijfers hoor. We praten hier over nog geen 1%.

Moderator
    Pete.Z

Met andere woorden, het is nooit goed, wat we ook doen.

Het nieuws van de nieuwe iPhone gaat trouwens vooralsnog ook over het buitenland, dus jouw redenatie volgend is dat het plaatsen niet waard. ;)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat is een onzin argument Pete.
    Dit nieuws gaat niet over het buitenland, het komt uit het buitenland. Een belangrijk verschil hoor.
    In het artikel waar ik naar linkte kun je uit niets opmaken dat het probleem met de iPhone geografisch beperkt is en dus gaat het ons ook aan. En natuurlijk zijn de klagers voornamelijk Amerikanen omdat die iPhone hier nog niet te krijgen is!
    Dit iPhone nieuws komt uit Amerika, en dat is iets anders dan waar jij naar linkte want dat gaat over Amerika. Je verwacht toch niet dat als in Amerika de iPhone kuren heeft dit hier straks niet gebeuren zal zonder een update van Apple?

Geblokkeerd
    Anoniem

@Pete.Z
    Vind erg negatieve en niet realistische view. nooit goed doen, of beter je best of voor beste resultaat gaan is heel verschil:)
    Reageer eens op mijn bovenstaande post please.

Moderator
    Pete.Z

Meeuw, ik ga verder niet over open ” vacatures”
    Als je interesse hebt, neem contact op met een beheerder.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.