3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    AnnX

OneDrive apps iMac/Macbook Air/iPhone

Ik heb een iMac en een Macbook Air, allebei met Yosemite. Ik heb laatst Windows 365 gekocht en kreeg 1 TB geheugen op OneDrive en probeer dat nu in gebruik te nemen. Ik heb op beide computers apps geïnstalleerd voor OneDrive. I

n eerste instantie verliep het synchroniseren voorspoedig en had ik op beide computers een map staan met de desbetreffende bestanden. Er waren wel wat issues met bestandsnamen met die op een Mac normaal gesproken wel werken (met leestekens of spaties etc) maar dat was snel opgelost.

Nu heb ik nieuwe bestanden in een van de mappen gezet maar het synchroniseert niet meer. Het icoontje is ook verdwenen rechtsbovenin op mijn scherm. Ik google me helemaal suf om te kijken hoe het werkt maar ik snap het niet.

Moet ik nu steeds inloggen op “Microsoft Document Connection’ of de website van OneDrive om er een bestand toe te voegen? Ook wil ik de mappenstructuur veranderen.

Ik ben al bijna geneigd om weer ouderwets met USB stickies aan de slag te gaan of alles in iCloud op te slaan of in Gmail.
    Gek genoeg lijkt de app op de iPhone weer wel te werken… iemand een idee?

Bijdrager
    Dorkiban

Als het ikoontje in de menu balk weg is, moet je de Onedrive app in de programma’s folder opnieuw opstarten.

Dan gaat hij weer synchroniseren. Check in de settings van dat programmaatje even of deze opstart als je de computer aanzet.Dit programma moet altijd draaien.

Bijdrager
    AnnX

Super!! Hartelijk dank voor jullie antwoorden!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.