14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    SMac

Onedrive app op Mac installeren

Hallo,

Ik wordt door client gedwongen om onedrive te gaan gebruiken. Ik heb inlogcodes voor sharepoint, maar ik zou graag (net als bij dropbox) via de finder de bestanden benaderen. Daartoe zou ik de Onedrive app willen installeren, maar met de inlogcodes waarmee ik via sharepoint in kan loggen lukt me dat (installeren van Onedrive) niet.

Ik kom niet verder dan het volgende plaatje na invoeren van het wachtwoord:-)

onedrive melding

Gedoe…. iemand een oplossing?

Bijdrager
    Beech

Kun je wel bij OneDrive via de webbrowser ?

Wellicht heb je hier iets aan: https://support.office.com/nl-nl/article/onedrive-voor-mac-veelgestelde-vragen-3fc4062c-8051-4392-bff1-551e32840cd0

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  Beech.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  Beech.

Bijdrager
    SMac

Zonder nog even de link te hebben gevolgd; als je via sharepoint kan ik wel gewoon inloggen (dat bedoel je met web?).
    Het is volgens mij dus wel op de juiste manier aangemaakt…

Bijdrager
    SMac

Ik vind mijn akkefietje volgens mij niet in de link…

Bijdrager
    nnsa

OneDrive app installeer je via de App Store

https://itunes.apple.com/nl/app/onedrive/id823766827?mt=12

Bijdrager
    Beech

<p class=”cite”>SMac op 2 augustus 2018 om 17:39</p>
    Zonder nog even de link te hebben gevolgd; als je via sharepoint kan ik wel gewoon inloggen (dat bedoel je met web?).
    Het is volgens mij dus wel op de juiste manier aangemaakt…

https://onedrive.live.com/about/nl-nl/

Bijdrager
    SMac

Ter info: ik heb dus de app geïnstalleerd maar kom niet door het inlogproces…

Moderator
    Night

Bijdrager
    SMac

Jammer, maar helaas, deze reset werkt ook niet… wel bedankt voor meedenken!

Moderator
    Night

Ik probeer even mee te denken: Moet je niet eerst een account aanmaken met je eigen inloggegevens en dan pas van daaruit een verbinding maken met die sharepoint (waarna je daarvoor de inloggegevens moet invullen)?

(ik gebruik OneDrive zelf verder niet dus het is maar een ‘wild guess’)

Bijdrager
    SMac

Ach wat zou het fijn zijn om geen onedrive te hoeven gebruiken.

Zojuist onedrive account aangemaakt; ga ik met die gegevens inloggen in de app krijg ik nog steeds foutmeldingen… Hij zeurt over een ID, maar dat zou gewoon mijn mail adres moeten zijn?

Bijdrager
    SMac

Het is me echt een raadsel, nieuw account werkt gewoon, maar de inloggegevens waarmee ik toegang heb tot het sharepoint slikt de app niet.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  SMac.

Bijdrager
    Gitte65

En wanneer je via je browser inlogt in OneDrive? Kun je dan wel die link gebruiken?

Wat je ook kunt doen is inloggen in je app en dan bij ‘gedeelde bestanden’ oid kijken.

Andere oplossing: vraag of ze je account willen toevoegen in OneDrive met je (nieuwe) inlognaam/e-mailadres, soms lukt het dan wel.

Bijdrager
    SMac

Succes!

Wellicht bedoelen jullie met inloggen via de browser en die link gebruiken het volgende, maar inloggen in de app ging dus niet omdat ik dan de melding kreeg dat onedrive niet was ingesteld… maar het is gelukt als volgt:

Onedrive geïnstalleerd (niet inloggen want dat lukte dus niet);

Inloggen op sharepoint (dat lukte wel);

In sharepoint op Sync drukken en dan kiezen voor gebruik van de app en inloggen met (sharepoint) wachtwoord.

Dank voor het meedenken allen!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.