8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    KingAchille

One More Thing #13

Gegroet,
    ik was mijn podcast aan het opruimen en ik bekeek OMT 13 nog eens (de apple dag onder initiatief van klokhuis-stichting) en ik had twee vraagjes daar over.
    – welke muziek wordt er gebruikt in de intro?
    – hoe doe je het zo dat die letters zo ‘draaien’ tot ze de juiste hebben gevonden

(dat laatste verscheen ook in OMT 80 waar de MacBooks in het St. Maartenscollege kwamen)
    Iemand enig idee?
    Mvg,

Bijdrager
    MacMasore

Dat word frame by frame animeren (altijd de lettertjes handmatig veranderen) of was het toch makkelijker (ik hoop van wel) ?

Bijdrager
    KingAchille

Ik hoop het :oops:
    Mvg,

Moderator
    Mac Daddy

Ja, daar zijn meerdere manieren voor. En het kan ook veel handiger dan frame voor frame animeren. After Effects of Motion zijn programma’s waarmee het zeker kan. Misschien zijn er ook effecten in editing programma’s die het kunnen, of wellicht plug-ins.

Als je het snelste antwoord wilt, zou ik de mannen van de podcast ff mailen, of iets dergelijks. Ze zijn tevens beheerder van deze site. Ze bezoeken het forum niet zo vaak, dus persoonlijker contact werkt denk ik sneller.

Bijdrager
    KingAchille

Waarom kan je niet op leden ‘zoeken’… Nu moet je al die lijsten afgaan eer je iemand gevonden hebt.
    Mvg,

Bijdrager
    greatpetie83

Je kan in de ledenlijst kijken. Eén ervan is Lucas Raggers, dan heb je Koen<<jaartal>> en Jan David. Ze posten ook de berichten over OMT dus door op hun naam te klikken kan je achter meer details komen en zo contact met ze opnemen.

Moderator
    Koen van Tongeren

Tadaa! Daar ben ik dan.:-P
    Vraag 1: de muziek is een eigen verknipsel van de main theme uit Batman Returns
    Vraag 2: ik neem aan dat je het effect met die ‘digitale’ letters helemaal aan het begin bedoelt? Ik zou graag zeggen dat ik er uren mee bezig ben geweest, maar in de praktijk is het niet meer dan een standaard lettertype (en effect) in LiveType. Dat programma krijg je bij Final Cut Studio en Final Cut Express.

P.S. je bedoelde toch OMT #9 ipv #13 neem ik aan?

Bijdrager
    KingAchille

Final Cut Express is hier aanwezig, en dus LiveType ook. Kleine tutorial ergens?

Inderdaad OMT #9

Mvg,

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.