16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Noest

one.com – ervaringen

Beste OMT’ers,

Ik ben opzoek naar een e-maildienst die niet mij tot product maakt en welke niet van Apple is.

Ik kom nu de dienst one.com tegen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Het schijnt Deense wortels te hebben, dat voelt meteen fijn, maar ís dat ook terecht?

Zijn er andere opties voor email-services waar je iets voor betaalt die jullie echt aanraden?

iCloud is natuurlijk een optie, maar alles bij 1 bedrijf, ik weet het niet. Ook probeer ik nu al een tijdje over te stappen op mijn iCloud-mailadres, maar dat gaat niet soepel, het gewenste adres was dan ook niet meer beschikbaar:(

Verder gebruik ik de mail-app van Apple op mijn iDevices, dus het gaat mij niet om privacy ivm Apple. Het gaat mij wel om privacy ivm Google en Gmail, wat ik nu gebruik.

Bijdrager
    hatolex

Waarom geen emailadres bij je eigen provider?

Even gegoogled, maar dan schrik je wel hoor.

Bijdrager
    THX-1138

Nooit een e-mailadres bij je eigen provider nemen. Als je dan weer ’s switcht van provider moet je alles weer overal wijzigen.

Bijdrager
    THX-1138

Nooit een e-mailadres bij je eigen provider nemen. Als je dan weer ’s switcht van provider moet je alles weer overal wijzigen.

En over one.com: ze hebben in elk geval een goede enorm zeer goed bereikbare, support.

Bijdrager
    Noest

Dank voor jullie reacties:)

Ja, ik wil niet vastzitten aan mijn provider.

Wat je op internet leest, daar schrik ik ook van, maar daarom vraag ik hier naar ervaringen @hatolex

@thx-1138 Heb je ervaring met hun helpdesk?

Hebben jullie anders een andere optie om een email-account te hebben in Europa tegen kleine betaling?

Bijdrager
    dennisgodderie

Dag Noest,

Ik heb een kleine 50 domeinen van klanten via one.com lopen en ben zeer tevreden over hun werking.
    Zeker op vlak van e-mail, werkt dit zeer goed moet ik zeggen (althans, ik hoor mijn klanten zelden of nooit klagen).

Enige nadeel als “webhosting” is dat zij maar 1 mysql database toelaten per domein (op geen enkele manier uit te breiden), maar dat is niet van toepassing voor u dan:)

Qua helpdesk werkt hun “online chat” enorm goed. Altijd binnen de 3 minuten helpt iemand u en 9/10 is het probleem opgelost als er iets is.

Bijdrager
    Col

Noest, ik ben al jaren klant bij One.com en ben daar zéér tevreden over. Ze hebben een correcte benadering van de klant en een goede service.

Bijdrager
    Noest

Dank voor jullie reacties!

Wel vreemd dat er zoveel negatieve reviews zijn op internet.

Maar deze reviews zijn allemaal van personen via semi anonieme sites. Nergens vind ik een review door een website zelf met enige creditwaardigheid.

Moderator
    Night

Ik sluit me helemaal bij @col aan. Ik heb mijn eigen websites alsmede die van diverse klanten bij one.com ondergebracht en alles tot volle tevredenheid.
    Nog nooit downsites gehad, werkt perfect samen met bv. iWeb, zeer uitgebreide opties (ook voor webdesign-leken), gunstige prijzen en Helpdesk is 24/7 bereikbaar (overdag ook in het nederlands).

Bijdrager
    Noest

Dank voor jullie reacties:)

Blijft vreemd dat er zoveel negatieve reacties op internet staan.

Maar jullie oordeel zegt mij voldoende, aangezien jullie al een tijd hier op het forum schrijven:)

Ik ga het maar eens proberen, volgende week.

Bijdrager
    Franky Mac

De mensen die tevreden zijn hoor je meestal niet, vandaar de negatieve reacties die je kon vinden. Ik heb ook een domein bij One.com en verplaats steeds meer email daar heen, om onafhankelijk van mij Internet provider te worden. Ik heb totaal geen problemen met One.com.

Bijdrager
    Noest

@Franky Mac Dank je voor je reactie.

Hopelijk komt dit draadje nu ook boven wanneer je zoekt op reviews over one.com Zou wellicht een beetje tegenwicht bieden aan alle negatieve reacties;)

Wat mij dan wel verbaast is dat de marketingafdeling van one.com blijkbaar niet tracht een ander beeld te scheppen op internet. Dat siert ze aan de andere kant ook:)

Hoe dan ook, ze doen het volgens mij best goed en ik ga ze ook een kans geven:)

Veel dank allen voor het delen van jullie ervaringen:D

Bijdrager
    Shmoo

Nee natuurlijk niet er is niets meer irritant dan reviews over webhosting online lezen. Van zo’n beetje elk product dat je online wilt aankopen kun je nog wel bepaalde reviews serieus nemen maar wanneer het gaat om hosting is waarschijnlijk 99% onzin, spam, of alleen geschreven om de ene of de andere omlaag/omhoog te brengen en de reviews ansicht gaan ook helemaal nergens over omdat het heel erg moeilijk te reviewen valt.

Wat is een goede hosting? Ik ken mensen die 10 jaar geleden bij WebReus een pakketje hebben gekocht en die betalen nu nog steeds jaarlijks hun abonnement zonder ooit iets van problemen te hebben gehad. Gek he, als je site 350 bezoeker p/maand heeft. Als er een hostingbedrijf is die dat soort sites niet eens in de lucht kunnen houden dan mag je jezelf natuurlijk niet webhoster noemen.
    En die website zal vast wel een x aantal keer offline geweest zijn maar dan hebben de eigenaren het niet eens gemerkt omdat hun site niet hun brood is maar een hobby.

Het is allemaal zo’n onzin, een webhosting koop je op gevoel en met in je achterhoofd meenemen hoe belangrijk de kwaliteit moet zijn van deze dienst.

https://www.webreus.nl ( budget )
    https://www.antagonist.nl ( serieuzer )
    http://mediatemple.net ( professioneel )

Open alle links maar eens en je hoeft net eens te lezen op de site maar gewoon de sfeer opsnuiven en kijken naar de uitstralingen en je ziet gelijk met wat voor bedrijven je te maken hebt.
    Daar heb ik helemaal geen reviews voor nodig alleen logisch nadenken en keuzes, afwegingen maken.:)

Denk maar niets dat er iemand online gaat lopen spammen om te zeggen dat de klantenservice van MediaTemple zo goed is of dat ze 99,9% up-time hebben. Ben je gek dat soort onzin-praat hebben die gasten helemaal niet nodig omdat de prijs-kwaliteit aan elkaar verbonden zijn.

Bijdrager
    Noest

@shmoo Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd om gebruik te maken van hun mail-diensten.

Of heb je daar ook nog goede tips voor:)

Ik houd me aanbevolen:D

Bijdrager
    Shmoo

Het is allemaal bijna hetzelfde.. Of je nu een maildienst neemt of een webhosting-pakket. In principe wanneer je een maildienst koop bij dit soort bedrijven koop je gewoon een webhosting zonder opslagruimte maar alleen de inbox/webmail functie.
    Meestal is het dus goedkoper of handiger om te kiezen voor webhosting, dan heb je namelijk email + opslag waar je zelf iets mee kunt doen. Er is voldoende leuke en goede Open Source software te vinden om bijv. een eigen fotoalbum online te maken of wat dan ook.

Beide moeten ze online houden en dat is normaal geen probleem voor een bedrijf dat zich …. hosting noemt. Zelfs iCloud is wel eens offline en dan komen je mailtjes niet goed aan of moet je ze een paar minuten later verzenden.

Waar je wel op moet letten is wanneer je een eigen domein koopt om te koppelen aan je mailadres ( sjaakie@eigen-domein.nl ) dat je dan wel even oplet hoeveel het kost om bijv. dit domein later over te zetten naar een ander bedrijf. Heel veel domein-verkopers stunten met domeintjes voor 2,- of zelfde gratis het eerste jaar maar als je dan wilt verhuizen moet je 25,- p/domein betalen * 50 goedkope domeinnamen = niet te doen dus blijf je maar bij datzelfde bedrijf hangen mocht het ooit echt verkeerd gaan.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Vroeger had ik one.com en nu trouwens weer. Tevreden voor een amateur gebruiker. Is het niet zo dat je bij one.com een smtp server gebruikt waarbij je in ieder netwerk mails mag versturen en ontvangen? Of is dat tegenwoordig overal bij? Kan me herinneren dat ik geen mails kon versturen bij een vriend. Ook de oude zonnet.nl account van me vader haalt mails binnen op de pc en kan niet instellen dat ze op de server blijven staan.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.