17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

iPhone 4S goedkoper bij Apple Store?

Misschien domme vraag hoor, maar ben aantal dagen in buitenland geweest en niet alles bijgehouden. In zoekfunctie kan ik niks vinden.
    Ik had vorige week op OMT de T-Mobile tarieven gezien voor de iPhone 4S. Een prepaid model stond daar geprijst voor € 639,-
    Nu kijk ik in de online Apple Store en zie ik daar de iPhone 4S, 16Gb staan voor € 599,-, dus een stuk goedkoper. Hoe zit dat? Er staat bij dat die simlockvrij is, maar niet gebruikt kan worden met CDMA.
    Maakt dat uit? Is dit de goedkoopste prijs?!

Bijdrager
    Yggdrasil

De iPhone 4S is in Nederland voor ‘slechts’ 599 euro te verkrijgen. In België (God knows why) betalen wij daar 649 euro voor…

Bijdrager
    Froggle

Alle iPhones zijn vanaf iOS5 geloof ik simlockvrij. Tenzij je bij T-Mobile 40 euro beltegoed krijgt, maar anders is Apple goedkoper.

Inactief
    Anoniem

Edit: Froggle was mij voor.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik vind het verbazingwekkend, dat verschil. Bij T-Mobile staat er prepaid bij en dat zou dan niet simlockvrij zijn, als de info in dat artikel van OMT klopt.

Bijdrager
    madcat

Hi melde me ook dat ze een gelockte iPhone zouden leveren, dat is erg jammer want dan werkt de eerste maand (totdat mijn nummer is overgezet) mijn oude tmobile abbo er niet op.

Bijdrager
    w0ei

Waarom is dat verbazingwekkend? T-Mobile moet toch ook nog wat geld verdienen aan de verkoop?

Als je hem bij apple.nl bestelt dan komt de iPhone ‘direct’ van de fabrikant vandaan, oftewel, er zitten geen tussenpersonen tussen die er nog aan willen verdienen. Als je hem bij t-mobile koopt dus wel, want t-mobile haalt hem ook bij Apple direct weg.

Is gewoon 1e klas economie volgens mij;)

Bijdrager
    MacAanZee

Een simlock vrij toestel is normaal gesproken altijd duurder dan een prepaid/gelockte en niet voordeliger!

Hoe duur is de iPhone 4S in Duitsland? Weet iemand dat? Ik ben daar binnenkort. Als hij daar nou toevallig goedkoper is… Het maakt toch niet uit waar je hem koopt?!

Bijdrager
    w0ei

Tja, normaal gesproken zijn de marges voor de winkelier ook veel hoger en valt er dus veel meer te verdienen.

En de iPhone 4S is in Duitsland duurder. Dat is/was heel eenvoudig te zien op de volgende link: http://store.apple.com/de/browse/home/shop_iphone/family/iphone/iphone4s

Bijdrager
    redhead3
    w0ei op 26 oktober 2011

Waarom is dat verbazingwekkend? T-Mobile moet toch ook nog wat geld verdienen aan de verkoop?

Als je hem bij apple.nl bestelt dan komt de iPhone \’direct\’ van de fabrikant vandaan, oftewel, er zitten geen tussenpersonen tussen die er nog aan willen verdienen. Als je hem bij t-mobile koopt dus wel, want t-mobile haalt hem ook bij Apple direct weg.

Is gewoon 1e klas economie volgens mij;)

Tja, dat lijkt logisch, maar niet in België.
    Hier kost de Iphone meer bij Apple zelf dan bij de andere verkopers, ook simlockvrij.
    Ik denk dat ik maar eens naar Nederland kom om een Iphone:sarcastic:

Bijdrager
    visserv4

De iphone 4s in Duitsland is via de apple store kost € 629,- dus iets duurder dan de Nederlandse apple store. Ga er dan ook maar vanuit dat deze los even duur zijn bij andere providers. Plus het feit dat alleen de iphone via de apple store simlock vrij is.
    Als je echt goedkoop wilt, dan kan je de iphone 4s het beste in Amerika kopen, deze is vanaf November ook simlock vrij te koop via de apple stores en de overige providers in Amerika. Daar beginnen de prijzen vanaf €470,-

Bijdrager
    BJVR

Als je echt goedkoop wilt, dan kan je de iphone 4s het beste in Amerika kopen, deze is vanaf November ook simlock vrij te koop via de apple stores en de overige providers in Amerika. Daar beginnen de prijzen vanaf €470,-

Tegen die tijd gaat het weer worden zoals het was.
    Een hoop studenten die de hele dag niets anders doen dan iPhone’s ophalen en op eBay plaatsen.

Bijdrager
    JJmac

Maakt het wat uit als het CDMA of GSM en UMTS is.

Bijdrager
    youp

naja die prijzen per land kan ik deels uitleggen

in amerika moet er nog belasting bij, dus die 470 is exc salestax (btw zegmaar) en verschilt per staat, meestal zo’n 20% dus 470+20%=564 dollar

en in belgie hebben jullie op dingen als opslagmedia of mp3spelers ofzo, iets dat heet auteursbelasting, and God knows why, maar dat kost veel geld.

verder zijn wij natuurlijk awesome en betalen daarom minder dan de duitsers;)

Bijdrager
    visserv4
    Bijdrager
    Yggdrasil

@ Youp: Inderdaad, achteraf gezien. Onze BTW op muziekspelers, USB-sticks en harde schijven bedraagt 25 procent (21 procent op gewone artikelen) en wij betalen dan nog een extra percent voor Sabam, gok ik…

Bijdrager
    jobz

@Youp tax is eerder 6-8% in de VS.

@ all : op naar Delaware (of Qatar), taxfree living…

State Sales Tax
    All states except Alaska, Delaware, Montana, New Hampshire and Oregon, collect sales taxes. Delaware collects a Gross Receipts Tax (GRT) which is a business and gross receipts tax that can total 2.07%. Some have a single rate throughout the state though most permit local city and county additions to the base tax rate. Those states with a single rate include Connecticut, District of Columbia, Indiana, Kentucky, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan, Mississippi, Rhode Island, and West Virginia.

States with the highest sales tax are: California (8.25%), Indiana (7%), Mississippi (7%), New Jersey (7%), Rhode Island (7%), Tennessee (7%), Minnesota (6.875%), Nevada (6.85%), Arizona (6.6%), Washington (6.5%), Kansas (6.3%), Texas and Illinois (6.25%).

Most states exempt prescription drugs from sales taxes. Some also exempt food and clothing purchases and a few also exempt non-prescription drugs.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.