30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    Sunneh

[Onderzoek] Koop jij weleens Apps?

Beste OMT leden,

Voor mijn opleiding moet ik gaan onderzoeken hoe en wat er allemaal om de iPhone heen speelt. Zo zijn de applicaties een HOT item en zijn er inmiddels 100.000.000 gedownload.

Graag wil ik weten of jullie weleens apps kopen (gratis of betaald) en zoja hoe duur deze normaal zijn. Wat vind je acceptabel voor de kosten van een GOEDE / leuke app?

Gelieve een mening en onderbouwing te geven.

Bijdrager
    Chester2

Kun je ook gewoon een optie “Ja” toevoegen? Ik koop namelijk ook duurdere apps maar kan daar geen optie voor vinden. Dank je.

Bijdrager
    apenstaartje
    ”Chester2″

Kun je ook gewoon een optie “Ja” toevoegen? Ik koop namelijk ook duurdere apps maar kan daar geen optie voor vinden. Dank je.

ik ook…. deze optie zou wel handig zijn.

Bijdrager
    LanWolf

Ik mis de opties :
    JA ook als ze duurder zijn dan 10 euro
    JA maar maximaal tot 10 euro

Er zijn veel mensen denk ik die 10 euro 9,99 / 7,99 alsmax hanteren, en er zitten nogal wat apps in deze categorie tot 10 euro die best interessant zijn volgens mij.

Bijdrager
    Martijn Snels

Beetje rare keuzes heb je erin gezet…

Mijn antwoord is: Ja, veel en vaak!

Bijdrager
    MacBoot

Ik koop alleen maar echt goede apps, ik ga niet die onzin bagger kopen (downloaden ook niet trouwens…)

Bijdrager
    niels

Ja. tot nu toe tot maximaal €7,99 (ofwel $9.99)

Bijdrager
    Chantal C.

Tot nu toe alleen gratis apps. Sommige zijn ook betaald beschikbaar met betere functionaliteit, echter het prijs verschil vind ik te groot en de kwaliteit te mager om de betaalde versie ervan aan te schaffen.

Bijdrager
    Sunneh

Oke bedankt alvast,

Ik probeer de poll aan te passen maar dat lukt me dus niet meer …

Bijdrager
    error

Vage poll… ik mis de eenvoudige optie Ja.

Ik heb applicaties gekocht van €0,00 tot €15,99. Veel serieuze applicaties/games kosten €5,49 of €7,99… dus een poll tot 5 euro is wel heel beperkt.

Sinds de opening van de App Store heb ik er €80 uitgegeven (waarvan Apple €24 mag houden).

Bijdrager
    MacBooky

Ik zou zeggen dat je met deze poll niet echt een voldoende gaat scoren:-(

Ik wil ook graag ja en voor meer dan 5 euro aanvinken, maar ja, dat kan dus niet :sealed:

Bijdrager
    Sidje

Ja, prijs speelt geen rol

Ik heb juist Evernote aangeschaft.

en Programmer staat ook op m’n lijstje

Bijdrager
    Job Versloot

Er zijn ook Apps van meer dan €5,- die ik ook koop, SLECHTE POLL!!!!!! :evil:

Bijdrager
    boekeloo

Ik zou zeggen NEE, Ik heb geen iPhone…

Of doet deze groep niet mee in je onderzoek?? :wink:

Wim

Bijdrager
    Rolluf83

Ja ik koop regelmatig nieuwe apps, en als de review van de app goed is ben ik er bereid geld voor te betalen. Hoogste wat ik tot nu toe uitgegeven heb is € 7,99.

Bijdrager
    julesp
    ”Sidje”

Ja, prijs speelt geen rol

Ik heb juist Evernote aangeschaft.

en Programmer staat ook op m’n lijstje

Evernote is gratis hoor.

Bijdrager
    Sidje

Evernote is gratis hoor.

Dat klopt :)

Bijdrager
    MacAanZee

Prijs is inderdaad niet de belangrijkste reden om wel of niet een app te kopen. Ik koop of download een app als ik hem leuk, grappig, handig of nuttig vind. En in mijn geval zijn dat vooral dingen die met nieuws, weer, plaatsbepaling, het meten van dingen, een paar van de leukste nieuwe spelletjes etc te maken hebben. Graag bij de poll een nieuwe optie: Ja, als ik ze leuk vindt maakt de prijs me niet uit.

Bijdrager
    macses

ik heb er al een heel aantal gekocht. Ik “test” ze wel eerst altijd uit voor ik ze echt aankoop. Maar praten daarover is hier niet aan de orde natuurlijk

Bijdrager
    MacAanZee

Uittesten?? Vertel ‘s…..!

Bijdrager

Ik koop regelmatig apps, ook van boven de 5 euro.

Spelletjes van 7,99 bijvoorbeeld.

Voor de PSP betaal je ongeveer 50 euro, dus voor hetzelfde geld koop je gewoon een aantal iphone games!

Toch??

Bijdrager
    The JM
    ”MacAanZee”

Uittesten?? Vertel ‘s…..!

Vaak is er ook een lite-versie van de app beschikbaar.

Bijdrager
    JWVD

Of een gecrackte .ipa. Maar daar mogen we niet over praten:p

Bijdrager
    Obi

Hoezo een grens van 5 euro?
    Duurste App dat ik nu heb is rond de 20 euro..

Gezien de stellingen in de poll kan ik dus eigenlijk niet antwoorden, of ik geef je verkeerde informatie..

Slechte poll, in principe sluit je zo een groep kopers op voorhand uit die informatie kan geven.
    Maar ik ken de scope van je onderzoek niet (gelimiteerd tot Apps die niet meer mogen kosten dan 5 euro?)
    Ook ben ik van mening dat je stellingen in de poll niet duidelijk de onderzoeksvragen ondersteunen..

Een vraag zou bv kunnen zijn:Wat is de uiterste prijs die je bereidt bent om te betalen voor een App store programma?

2cts.

Bijdrager
    macses
    ”JWVD”

Of een gecrackte .ipa. Maar daar mogen we niet over praten:p

*knikt*

Bijdrager
    SebastienK

Wat een bizarre poll, of een oerhollandse!:P Grootgebruikers mogen blijkbaar niet meestemmen. Ik koop regelmatig apps in de app store maar hou me niet aan limiet van 5€.

Bijdrager
    Chester2
    ”SebastienK”

Wat een bizarre poll, of een oerhollandse!:P Grootgebruikers mogen blijkbaar niet meestemmen. Ik koop regelmatig apps in de app store maar hou me niet aan limiet van 5€.

LOL! Oerhollands!

Bijdrager
    MrAcid

Ik koop ook gewoon alles wat ik wil hebben, zonder maximum.

edit: Wow, je studeert ook echt.. En dan met zo’n poll aankomen. Sterkte met je onderzoek.

Bijdrager
    Chester2

Ik ook, denk dat iedereen hier zo’n beetje in de niet-genoemde categorie zit!!

Bijdrager
    Sunneh

Duidelijk dat ik heb gefaald met het maken van de poll.

Nogmaals: Ik kan de poll niet aanpassen, toch hoor ik graag jullie ervaring.

Eerlijk gezegd had ik ook niet zoveel succes verwacht met het verkopen van hogere bedragen. Natuurlijk ligt het altijd aan de kwaliteit van de app.

[edit] Gelieve in het volgende topic verder gaan ivm nieuwe poll opties.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.