22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Jellobie

Onderwijskorting op iPad

Apple heeft een onderwijskorting van 6% op hardware behalve op iPods en iPhones.

Nu Steve zelf gezegd heeft dat het product tussen een notebook en een iPhone ligt is het bestaan van een onderwijskorting dus vrij onzeker wat denken jullie.?

Bijdrager
    basbrouwers

Ik denk het wel … het is een product wat veel op media is gericht (zoals de iPhone), maar de mogelijkheden van dit product binnen het onderwijs kunnen nog wel ‘ns echt heel groot gaan worden als je je boeken in iBooks of in PDF kunt downloaden en ze op je iPad kunt zetten. Ik zeg een dikke JA tegen studentenkorting! En kan me niet voorstellen dat Apple dat niet doet;)

Bijdrager
    Yip

Voorlopig niet, de iPad zal zich eerst moeten bewijzen in het onderwijs.

Bijdrager
    bedhead

Zeker van niet! De iPod en iPhone zijn ook zonder onderwijskorting. Waarom de iPad wel?

Bijdrager
    rotrax

omdat de ipad uitermate geschikt is voor onderwijs en medici. wil je daar dat het een succes wordt, en volgens mij is dat de bedoeling, zullen ze zeker gaan werken met een onderwijskorting.

Bijdrager
    polansky

Ik denk van wel.
    Het commentaar op de iPad is niet uit de lucht.
    Onderwijskorting kan daarom een extra stimulans zijn om mensen net over de streep te trekken.

Ik denk dat Apple graag zo snel mogelijk een grote userbase wil opbouwen.
    Dit product staat of valt met het snel behalen van een groot aantal gebruikers in korte tijd.

Bijdrager
    basbrouwers

Apple wilt ook met docentenkorting de docenten in het onderwijs enthousiast maken over Apple. Een iPod touch heeft niet veel toegevoegde waarde voor gebruik in ’t onderwijs, een iPad daarentegen …
    Kleiner en lichter als ’n laptop, vervanging voor veel boeken, lange batterijduur (handig voor lange college’s of schooldagen). En je kunt er ook daadwerkelijk presentaties e.d. op maken … iWork is natuurlijk ook en pakket wat ze promoten door er ook studenten korting op de te geven op de Mac (natuurlijk zal dat via de iTunes store niet gelden, maar mss daarom wel des te meer op de iPad zelf).

Bijdrager
    R-Flow

Is een goeie inderdaad. Ben benieuwd of er onderwijskorting op komt.

Bijdrager
    iPodzz

Ik denk het niet maar ik hoop het wel.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

apple geeft onderwijs korting online en in de winkel bij de APR op computers.
    het is maar net waar apple dit ding onder schaart.

als het onder de ipod familie valt zit er geen onderwijskorting in ben ik bang

Bijdrager
    ilcah

De iPad is vanaf vandaag bestelbaar in de US (pre-order).

Heeft iemand al kunnen uitvinden of de iPad in de US met onderwijskorting verkocht wordt?
    En wat die korting dan is?

Bijdrager
    Predator

Ik heb even in de US store gekeken en enkele scholen geprobeerd. De bedragen bleven echter hetzelfde…

Verwacht in NL dus ook geen korting:(

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb net gekeken, maar in Amerika geven ze nog geen korting op de iPad. Het blijft gewoon $499 dollar!:lol:

Bijdrager
    Knurfty

Zijn er inmiddels nieuwe ontwikkelingen?

Bijdrager
    iPodzz

Nergens iets van gelezen of gezien ook niet op de Apple site.

Bijdrager
    W0uTeRr

Waarschijnlijk gaat dit er niet van komen.

Kijk je bijvoorbeeld even naar Duitsland dan is er geen verschil in prijs tussen de iPad in de ‘gewone’ store en de education store. Jammer!

Bijdrager
    iPodzz

Wat is een education store?

Bijdrager
    Yip

Daar kun je veel Appleproducten (bijv. Macbooks/iMacs) met korting kopen. Bedoeld voor studenten.

Bijdrager
    Grave

Jammer dat de iPad nog steeds niet in de apple store online te krijgen is, anders had ik even via surfspot gekeken of er nu onderwijs korting op zit of niet. Hoop het wel, maar denk het eigenlijk niet.

Bijdrager
    wmaat

Eigenlijk wel raar; was het niet Apple zelf die bij de introductie van de iPad, een hint plaatste naar de voordelen voor het onderwijs?

Ik hoop dus dat ie straks in de online-store komt met de onderwijskorting. In dat geval schaf ik hem misschien toch nog aan.

Bijdrager
    Jeroen-B

Ik las net dit, ergens op OMT:

Net even de Apple Store gebeld. Kan nog “dagen/weken/maanden” duren voordat de iPad online te koop is. Erg vreemd natuurlijk dat je als bedrijf een van je meest belangrijke verkoopkanalen niet serieus neemt. Wel een groot voordeel voor de resellers, maar niet echt meer van deze tijd.

Kan dus nog wel een poosje duren.

Bijdrager
    Grave

Op de 1 of andere reden kan ik bij surfspot niet inloggen. Maar kan je nu de iPad via surfspot met korting kopen, iemand die het even kan uitproberen?

Edit: Nevermind, geen onderwijs korting dus..

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.