17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

Onderwijskorting bij Apple

Kan je bij Apple nog steeds onderwijskorting gebruiken?
    Zo ja, kan je dat naast programma’s ook gebruiken voor hardware? Zoals.. iPods? Macs? en accessoires? Of gaat dat te ver?

Bijdrager
    Vai Martino Vai

Ja, ik heb mijn iMac met onderwijskorting gekocht. Accesoires weet ik niet, lijkt me niet hoor. Maar het staat in de voorwaarden op de onderwijssite. Je kan geloof ik elk jaar 1 imac, 1 macbook en volgens mij ook 1 ipod kopen. Uiteraard zijn ze best gul met de mogelijkheden…

Bijdrager
    Afroman

Tja, anders kan je de hele store heel goedkoop leegkopen en dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Maar voor apps geldt het ook mag ik hopen?

Bijdrager
    Joid

Voor de Apps (uit de AppStore) betaal je gewoon het normale bedrag. Geen kortingen daar, want de software wordt niet door Apple gemaakt.

Bijdrager
    Afroman

Nee, ik had het over Apps uit de APR/Apple Store.:) Dus voor de Mac.

Maar ik ben al blij dat ik er een iPod mee kan scoren met korting. Zal morgen nog wat regelen met school.

Inactief
    Anoniem

Onderwijs korting is alleen voor Mac’s. Ik heb een keer in de APR voor korting voor een Nano gevraagd, maar dat geven ze niet (ook niet als je een zeurende arme student bent :P)

Bijdrager
    Erik Joling

Ik kocht in 2004 bij Apple Centre Centraal Station mijn iPod met 5% onderwijskorting.:)
    Maar waarom kijkt TS niet even op de site van de Apple Store voor het Onderwijs?

Bijdrager
    Rho1972

Op iPods en accessoires wordt al heel lang door Apple en APR’s geen korting meer gegeven, zoals eerder gemeld is alleen op Macs en Apple-software.

Bijdrager
    macjk

via de website van apple krijg je geen korting op ipods. Wel krijg je korting op macs en apple accessoires zoals muizen, toetsenborden, Airport, timecapsule en kabels.

Bijdrager
    MacAanZee

Geldt die korting eigenlijk alleen voor studenten aan Universiteiten of Hbo of ook voor de middelbare school? In dat geval hebben mijn kinderen er ook iets aan.

Bijdrager
    Marius1976

Als iedereen die al die vragen hier dumpt nou gewoon eerst eens die link volgt die hierboven wordt gegeven, scheelt dat weer een hoop verwarring. Alles staat daar.

En voor je nu gelijk alweer op de reply knop hengst om mij de volle laag te geven over deze reactie: dit hele topic staat vol met verwarringen. De een roept A en de ander roept vervolgens vrijwel precies het tegenovergestelde. Als je het niet weet: reageer dan niet, of check het eerst.

Anyway: alle info staat op de site van apple.

Groet
    M.

Bijdrager
    vanquish

voor de mensen van de uni of het hbo.
    Als je via surfspot naar de Apple store gaat krijg je een hogere korting.
    Even als tip

Bijdrager
    KarelWillem
    ”MacAanZee”

Geldt die korting eigenlijk alleen voor studenten aan Universiteiten of Hbo of ook voor de middelbare school? In dat geval hebben mijn kinderen er ook iets aan.

Ik ben ouder dan 18 jaar en student aan een universiteit, HBO of andere onderwijsinstelling, leerkracht·of anderszins werkzaam in het onderwijs.

Zoals Marius al zei. Gewoon even lezen.

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”MacAanZee”

Je moet 18 jaar oud zijn en studeren aan een onderwijsinstelling, dus oa Universiteit, HBO en MBO. Ik weet niet of middelbare school ook valt onder onderwijsinstelling.

Bijdrager
    Marius1976

Het enige wat ik nog bovenop m’n bovenstaande reactie wil toevoegen is dat Apple kennelijk zeer recent (gisteren?) die onderwijs site heeft aangepast. De link onderaan de hoofdsite van apple werkt momenteel ook niet.

De link die nu naar de onderwijsstore gaat, levert een inderdaad minder duidelijk verhaal op.

Als medewerker van het basisonderwijs heb ik in ieder geval alles altijd met korting kunnen kopen, en ik ga er van uit dat dat nog steeds kan. Maar ik zou zeggen: probeer gewoon eens zo ver te komen dat je moet gaan afrekenen, dan krijg je ongetwijfeld een vraag waar je studeert/werkt of op school zit, en dan merk je snel genoeg of het feest doorgaat of niet.

Naar mijn mening en ervaring geldt bij apple gewoon alle door het rijk erkende onderwijsinstellingen als school, dus ook mbo en basisonderwijs…

Bijdrager
    MacAanZee

Dat opent perspectieven…! Ik ga het proberen.

Bijdrager
    E.Rhijnsburger

Inderdaad, als je via Surfspot naar de Apple Store gaat krijg je nog eens 20 euro extra korting op een iMac of een MacBook en nog meer op duurdere (MacBook Air, MacBook Pro). Bedankt voor de tip!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.