16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    cmug

Onderwijs ICT kennis test

Toen het een tijdje geleden aangekondigd werd, dacht ik: leuk ! een onderwijs ICT kennis test. Kan ik eens laten zien / testen wat ik waard ben.
    Nu dacht ik er vandaag weer aan, en de test is nu inmiddels online. Oef wat een zware afknapper. Een groot M$ doorgeefluik! De test werkt niet eens als je geen IE hebt. Met testen in vaardigheden voor Windows98 enzo. Kater !!!
    Oordeel zelf kijk, maar eens op “kennisnet” ictquickscan.

Bijdrager
    St. Mobbs

Welkom in de echte wereld.

Bijdrager
    defores

Emz een kennistest waarbij je certificaat nodig hebt …. zo te zien is hun kennis niet goed genoeg om onbekende certificaten te weigeren. Dus ik denk dat ik wel een dikke voldoende heb. Zal dit ook onder beveiligingskennis vallen?

:P

Bijdrager
    cmug

En deze is te simpel: http://www.dqtest.nl/

Bijdrager
    Pieterr

Firefox 3 wordt ook niet ondersteund….

Bijdrager
    rotrax

kennisnet is voor basisscholen en beginnend VMBO, niet zo vreemd dat de test dan niet van een hoog niveau is.

Bijdrager
    palahala

Ok, dan maken we een barricade en klimmen er op.

Bijvoorbeeld via de contactpagina van de maker. Maar ja, die zal er verder schijt aan hebben, want is al betaald en snapt het toch niet. Ik lees trouwens in de handleiding dat ze wél snappen hoe je je virusscanner om zeep kunt helpen, hetgeen nodig blijkt om de test-software te starten. Lekker veilig — hadden ze nou maar toch voor Linux of Mac ontwikkeld.;-)

Beter: niet solliciteren bij bedrijven die dit “diploma” vragen. Scheelt een hoop frustratie…

Bijdrager
    inawt

Wij doen op school die ECDL cursus, krijg je een Europees diploma mee ofzo, alleen hebben we het nu al een halfjaar niet meer gehad omdat de leraar een hartaanval heeft gehad.:|

Bijdrager
    macjk

Ik heb net een van de testjes gedaan en het werkte gewoon in safari 3.2.1 dus begrijp niet waarom de TS zegt dat je IE nodig hebt. Was wel weer eens leuk om zo’n testje te doen paar jaar geleden voor me opleiding ECDL moeten doen slechte herinneringen kwamen weer boven.

Bijdrager
    palahala

Eén woord: GE-NI-AAL.

De eerste vraag die ik krijg, is inderdaad érg Windows-achtig, en vooral: test noodzakelijke kennis om met Windows te werken:-)

Bijdrager
    boriskiss

Op school gebruiken wij ook ECDL. Het is weliswaar simpel… Maar soms leer je er wel wat van.

Bijdrager
    Gfive

Hmm met safari 4 lukt het wel om de test te doen:-)
    Maar wat een niveau zeg :-)[/img]

Bijdrager
    inawt

Er wordt bij ons op school zelden onder de acht gehaald voor die ecdl toetsen. Alleen omdat zevenhalf het laagste is dat je mag halen bij ons op school bij ict worden de rapportpunten allemaal naar beneden bijgesteld. Zo stond ik een negenhalf voor ecdl, maar had ik een zevenhalf op mijn rapport.

Bijdrager
    palahala
    ”inawt”

Zo stond ik een negenhalf voor ecdl, maar had ik een zevenhalf op mijn rapport.

Dan mag je nog in je handjes knijpen, want er wordt érg weinig kennis getest als ik de voorbeelden zo zie. Je weet hoe je in Windows moet klikken en krijgt een 7½ — mooi toch?;-)

Bijdrager
    inawt

Het is meer leren over 90% van de opmaakfuncties in office programma’s.

Moderator
    Lucas Raggers
    ”rotrax”

kennisnet is voor basisscholen en beginnend VMBO, niet zo vreemd dat de test dan niet van een hoog niveau is.

Kennisnet is voor PO, VO en MBO.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.