17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Laurensblom

Onderwerp van mailbericht niet invullen?

Weet iemand of het mogelijk is het invullen van het onderwerp in mail uit te zetten? Het lijkt me handig als je niet iedere keer de mededeling of je het bericht zonder onderwerp wel of niet wilt versturen weg te moeten klikken.

Bijdrager
    TheBigZ

Voor de ontvanger is het wel prettig als de mail een onderwerp heeft. En zo moeilijk is het toch niet om een onderwerp in te vullen? Desnoods doe je alleen een ‘punt’.

Inactief
    Anoniem

Of een Optietoets + Spatie

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Waarom zou je het niet doen? Je ontvangers bewijs je er geen dienst mee, die zien “(Geen Onderwerp)”, wat ze precies niets vertelt over de inhoud van je bericht.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Hoeveel moeite is het om even een geschikt onderwerp in te typen voordat je een mailtje verstuurt?

Bijdrager
    Brombeer

Ik heb een filter dat onderwerploze mail direct wist. Lamzakken.

Bijdrager
    Milez

Wanneer kan het vervelend zijn een onderwerp in te vullen? Bij hele korte emails, veronderstel ik. Bijvoorbeeld iets als “Kun je je telefoonnummer doormailen aub?”

Als het gaat om tijdwinst, zet dan die hele korte boodschap in het onderwerpveld en laat de eigenlijke email leeg. Zo is iedereen blij: de ontvanger ziet een onderwerp en jij verliest geen tijd met een apart onderwerp in te tikken.

Hoewel, nu vraag ik me af of er niet ook zo’n boodschap verschijnt als je een email met alleen een onderwerp en zonder verdere tekst wilt versturen…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Via het ‘weergave’ menu van Mail kun je sorteren op o.a. onderwerp. Dat is pas handig TS.

Want laat je het onderwerp weg dan vervalt de optie om ‘gelijk geaarde’ mails te groeperen.

En als je een onderwerp intypt moet je ook echt een onderwerp intypen natuurlijk en heel vaak bestaat dat uit één woord en niet een hele zin.

M.a.w: het onderwerp neemt juist de minste tijd in beslag. Dit structureel weglaten maakt in tijd dus weinig uit maar zorgt er wel voor dat een handige sorteer mogelijkheid niet meer werkt.

Bijdrager
    Shmoo

Lul er maar een verhaal aan terwijl je zelf ook wel begrijpt dat jij de dinosaurus bent die iets probeert te doen dat andere mensen raar vinden.

Voor al dit soort dingen waar je nu een verhaaltje voor aan het verzinnen bent zijn veel betere mogelijkheden bedacht. Deze mogelijkheden noemen ze SHARE-buttons en zien er meestal zo uit. Zitten tegenwoordig in elke app gebouwd en zo niet dan rechtermuis > delen.

Kijk eens, ze vullen al de twee meest gebruikte plus een fancy Apple feature al voor je in. En het mooie is als je dit soort buttons gebruikt werk je niet alleen sneller maar het onderwerp vullen ze automatisch voor je in.

Ik neem aan dat mensen die dit soort (wan)praktijken doen geen kantoorbaan hebben maar een beroep hebben geleerd waar ze met hun handen werken? Mij lijkt het namelijk extreem sterk als je dit soort dingen zou doen op kantoor, richting je collega’s, dat niet een van hen je bij de koffiemachine op je knieschijven trapt.

Bijdrager
    Laurensblom

Dank voor de reacties! Het zou handig voor me zijn, maar het blijkt dus niet te kunnen:-(

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Laurensblom.
    Bijdrager
    EagerB0bNerd

Gaat niet of het kan maar of je het wilt.

Wat ook kan is het berichtveld zelf leeg laten. Dan krijg je geen waarschuwing.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

⌘ shift D is verzenden

⌘ shift D en Enter is verzenden zonder onderwerp

Dat is vrijwel even snel en kost evenveel moeite

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat werkt dus niet voor de TS aartjan. Want op het moment dat je ⌘ shift D intypt krijg je gelijk de waarschuwing te zien dat je een mail wilt versturen zonder een onderwerp en dat is precies wat de TS wilt vermijden. De ‘tijdwinst’ is hoe dan ook ver te zoeken omdat je drie toetsen plus enter moet indrukken terwijl je het zelfde bereikt met één keer klikken op het verzend symbool en één keer als de waarschuwing verschijnt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>EagerB0bNerd op 21 januari 2020 om 15:02</p>
    Gaat niet of het kan maar of je het wilt.

Wat ook kan is het berichtveld zelf leeg laten. Dan krijg je geen waarschuwing.

Als je geen onderwerp intypt maakt het niet uit of er wel of geen bericht is. Door het ontbreken van een onderwerp krijg je altijd deze waarschuwing.

Bijdrager
    Hans

Het is aan te raden van altijd een onderwerp in je mail te zetten. Ook in de ‘body’ staat er best tekst en niet alleen bv een bijlage.
    Dit om te vermijden dat je mail als spam aanzien wordt.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Als je geen onderwerp intypt maakt het niet uit of er wel of geen bericht is. Door het ontbreken van een onderwerp krijg je altijd deze waarschuwing.

Begrijp ik, bedoel dat je het bericht leeg laat in plaats van dat je het onderwerp leeg laat;-)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Allemaal vreemde ‘bokkensprongen’ alleen maar omdat iemand geen onderwerp in wilt typen.

Hoe vaak komt het voor dat je een mailtje verstuurt met in het onderwerpveld tekst maar verder een leeg bericht? Wat is daar de waarde van?

Dat is een totaal verkeerd gebruik van een mail. Als je b.v. een link wilt toevoegen kan dat niet via de tekst van het onderwerp (om maar wat te noemen).

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.