7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mackapoen

ondertitels verdwijnen op Apple TV3

Hallo.

Ik heb een probleem met de ondertiteling als ik een film kijk die ik met MP4tools heb geremuxed vanuit een mkv bestand. Aan het begin van de film werken de ondertitels prima. Na een half uur-drie kwartier echter verdwijnen de ondertitels ineens uit beeld. Ik kan nog steeds de ondertitels kiezen in het menu van de ATV maar die doen het niet meer. Iemand enig idee of hier een oplossing voor is? Ik kan nog proberen om de ondertitels in te branden maar dat betekent dat ik heel de film weer moet converteren en dat neemt enorm veel tijd in beslag.

Bijdrager
    Obliviant

MP4tools alleen gebruiken om DTS om te zetten naar AC3 5.1 (of met MKVtools)
    voor het remuxen gebruik je dan Subler (gratis)
    Is dit teveel werk en wil je het in 1 keer doen dan gebruik je iVI (niet gratis)
    Je kunt ook de subtitles bewerken en checken met Jubler (gratis) (of deze inderdaad compleet zijn)

Er is eigenlijk geen aanwijsbare reden dat dit gebeurt.. je zou dus moeten zien of de ondertiteling inderdaad wel compleet is en dus niet halverwege gewoon ophoud. ik doe het al een paar jaar zo en ben dit probleem nog nooit tegen gekomen

Bijdrager
    koen

Probeer het eens met Handbrake, dat heb ik al vaak met succes gebruikt om ondertitels toe te voegen aan een film.

Bijdrager
    KarelWillem

Probeer het eens door helemaal niets te remuxen.

Scheelt je een hoop frustratie (en tijd) kan ik je zeggen.:)

– van Mac naar Apple TV > Beamer
    – van Mac naar iDevice naar Apple TV > AirVideo of Air PlayIt

Bijdrager
    computer space

Precies, als we al die tijd in recoding voor Apple TV in andere dingen hadden gestopt hadden we helemaal geen crisis (als ik het aantal gerelateerde topics en stickies op Macrumors mag geloven). Lehman brothers, my ass. De Apple TV en het niet ondersteunen van MKV was de oorzaak van de crisis. Maar met Beamer heb je een perfect lapmiddel.

Bijdrager
    Mackapoen

@Obliviant. Dank je, ik zal de ondertitelbestanden eens checken.

@Karel Willem. Als ik er nog niet uitkom zal het misschien toch Beamer worden. Dan maar elke keer naar boven lopen om een film op te starten.

Ook de rest bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    computer space

Hoezo moet je naar boven lopen? XBMC oid bedien je toch gewoon met je smartphone?
    En ach, zoveel films kijk je hws niet op een avond.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.