7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

Ondertitels iMovie duren te kort

In iMovie HD probeer ik een gezongen muziekvideo van 2 minuut 35 te ondertitelen.
    Ik splits de video voor elke scene die moet worden ondertiteld.
    Als ik dan een ondertitel toevoeg aan een scene van bijvoorbeeld 8 seconden, dan verschijnt de ondertitel veel te laat in beeld. Ik heb geprobeerd dit op te lossen door in het titel-menu de snelheid aan te passen naar 8 seconden. Maar dit helpt niet.
    Wie?

Bijdrager
    klaasb

eventuele overgangen (fades) tussen de clips weghalen? kun je de fade van de tekst verwijderen?

Bijdrager
    shakey

@ Klaasb:

Er zitten geen fades/overgangen tussen de clips.

Moderator
    Strifer

Te laat? Haal om te beginnen de fade-in en de fade-out ervan weg. En je kunt de tekst toch gewoon opschuiven zodat ie eerder in beeld verschijnt?

Althans, zo zou ik het doen in iMovie ’11.

Bijdrager
    shakey

iMovie ’11?
    Ik werk dus in iMovie HD.
    Voor zover ik weet kan ik daarmee geen teksten opschuiven of fade-ins en fade-outs wegwerken. Het enige wat ik heb zijn twee schuifjes: snelheid en pauze. Ook hiermee weet ik niet precies wat ik moet doen.

Moderator
    Strifer

Ja, das dus kennelijk heel anders :s Zie je ‘m na het invoegen niet in de clipbalk staan van iMovie?

Bijdrager
    shakey

Mensen, sorry dat ik jullie tijd in beslag heb genomen. Ben er nu uit hoe de schuifjes ‘pauze’ en ‘snelheid’ werken. Het probleem is opgelost.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.