11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    sven-

ondertitels gemaakt op andere Mac werken niet

Ik heb met behulp van Submerge .srt bestanden als ondertitels bij bepaalde video’s gevoegd. Dus nadat je Submerge opent, kies je de juiste video, de juiste ondertitels en kies je voor “genereren ondertitels” (dit genereren duurt eventjes), gevolgd door “Opslaan op schijf”.

Je hebt dan een video met een extra video-spoor (ondertitelingsspoor) met als formaat “PNG”. Dit werkt op de Mac waarop je dit videobestand maakt prima (je hebt voor het afspelen ook geen extra codecs nodig).

Welnu, als je dit bestand kopieert naar een andere Mac (in mijn geval van een iMac naar een Mac Pro), dan wordt het videospoor niet meer herkend. Bij de sporen (Cmd + J in QuickTime Player) is het vinkje bij het ondertitel spoor weg, en je kunt deze er niet bijzetten. Extraheren gaat ook niet omdat een bepaald bestand ontbreekt (zie hieronder in plaatje).

Ik heb dus het idee dat Submerge bij het opslaan van de video ook een soort “tijdelijk” bestand aanmaakt op de Mac zelf die je niet automatisch mee kopieert als je de video verplaatst naar een andere Mac.

Is hier een oplossing voor? Waar zou ik deze “tijdelijke bestanden” kunnen vinden? Of ligt het aan iets anders?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Martijn Snels

Probeer VLC eens!

Bijdrager
    sven-

Ik ken de andere programma’s, maar daar ben ik niet naar op zoek.

Ik ben er ondertussen achter gekomen waar die “tmp” bestanden staan (door te kijken bij Bronnen in het sporen venster in QT). Maar hoe kom ik in /private/var/tmp/ ??

Bijdrager
    Pieterr

[shift] [command] G

Bijdrager
    sven-

???

Bijdrager
    Pieterr
    ”sven-“

Maar hoe kom ik in /private/var/tmp/ ??

Bijdrager
    sven-

Ja, en waar moet ik die toetscombinatie uitvoeren:P ?

Bijdrager
    Pieterr

Ben jij een Die-hard? :P

Bijdrager
    sven-

:D Ja, heel geestig allemaal, maar ik weet ook niet alles.

Bijdrager
    Pieterr

Ik dacht, onze sven- heeft aan een halve icoon genoeg…;-)

Bijdrager
    sven-

:o ik word nog vaak genoeg verrast door Mac OS X hoor. Eigenlijk wederom te simpel dit. Bedankt Pieter!

”Pieterr”

onze sven-

:P

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.