5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bartl

Ondertiteling .srt bestand laat CSS zien

Als ik in FCPX ondertiteling toevoeg via de officiële manier (dus captions gebruik), dit exporteer als .srt bestand en vervolgens upload naar bv. YouTube, wordt ondertiteling met inline css getoond. Dus font, color, #fff enz. Bij iedere zin staat deze CSS.

Facebook en LinkedIn herkennen het .srt bestand niet eens. Ik doe niets geks, gewoon als los bestand exporteren.

Heeft iemand hier ook last van? Ik vind het vooral vervelend naar klanten toe, die kan ik geen goed los bestand aanbieden.

Moderator
    Night

Die zal door TCPX dan mee geëxporteerd worden. Is er geen mogelijkheid om de optie om de opmaak mee te exporteren, ergens uit te zetten?

Bijdrager
    bartl

<p class=”cite”>Night op 25 juni 2020 om 21:09</p>
    Die zal door TCPX dan mee geëxporteerd worden. Is er geen mogelijkheid om de optie om de opmaak mee te exporteren, ergens uit te zetten?

Er zit inderdaad tijdens het exporteren een functie om ‘text formatting’ niet mee te exporteren. Maar ook als ik deze uit heb staan, blijft YouTube de codes vertonen. Ik kan niemand anders met het probleem vinden, dus ik vermoed dat het bij mij iets is. Ik heb gewoon de officiële FCPX gekocht en update alles automatisch, dus daar kan het niet aan liggen volgens mij.

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>bartl op 26 juni 2020 om 13:29</p>

Er zit inderdaad tijdens het exporteren een functie om ‘text formatting’ niet mee te exporteren. Maar ook als ik deze uit heb staan, blijft YouTube de codes vertonen. Ik kan niemand anders met het probleem vinden, dus ik vermoed dat het bij mij iets is. Ik heb gewoon de officiële FCPX gekocht en update alles automatisch, dus daar kan het niet aan liggen volgens mij.

Maar eh als je de functie om ‘text formatting’ niet mee te exporteren uit hebt staan, wordt die inderdaad wel geëxporteerd. Of begrijp ik het nu verkeerd?

Je doet precies wat hier staat? https://support.apple.com/nl-nl/guide/final-cut-pro/ver245c7581b/10.4.7/mac/10.14

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door Kwadraatje.
    Moderator
    Night

En anders ff je .SRT files hier doorheen pleuren:
    https://subtitletools.com/srt-cleaner

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.