8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    keesvdijkh

Ondertiteling na iDVD

Hi,

Ik heb een DVD gemaakt in iDVD, en nu wil ik daar graag ondertiteling bij toevoegen. Dat blijkt een heel gedoe. Ik heb al tal google-zoekacties gemaakt maar geen goed resultaat gekregen. Ik snap dat ik iets met het SRT bestand en de VOB’s moet doen in FFMPEGX maar niet precies wat. Kan iemand het misschien stap voor stap uitleggen?

Thanks
    kees

Moderator
    unSOUND

Je wilt nu eigenlijk NA het bakken van de cake nog iets aan het deeg toevoegen…

Als je een ondertiteling wilt toevoegen aan een film, moet je dat doen voor je de video gaat muxen naar een DVD… Ik zou dus de originele bestanden pakken, daar de ondertitel bij zetten, en dan een nieuwe DVD maken.

Bijdrager
    keesvdijkh

Waar kan ik dat het beste mee doen? Ik heb zegmaar een heel mooi menu gemaakt in iDVD en het liefst behoud ik die natuurlijk..

Bijdrager
    barrZ

beste kees,

wat voor een dvd’s maak je?
    van eigen videobeelden of zo?
    als je films bedoeld heb ik wel andere tips voor je.

Bijdrager
    keesvdijkh

Het is een serie die niet op DVD wordt uitgebracht.

Bijdrager
    barrZ

en die staat niet op een nieuwsgroep?
    wat voor een serie is het of hoe heet ie?

Bijdrager
    keesvdijkh

The Hard Times of RJ Berger. Er is een NTSC DVD en ik dacht eerst die te kopen maar de kwaliteit bleek heel slecht te zijn, dus ik dacht ik koop hem in iTunes en zet dan de HD om naar PAL, dan heb je sowieso betere kwaliteit.

Bijdrager
    keesvdijkh

Kan ik het menu niet ‘foppen’ en de VOB bestanden van de afleveringen vervangen met ergens anders gemuxte bestanden? Is er een goed programma dat hoge kwaliteit VOB’s kan maken van MOV’s met ondertiteling SRT erbij?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.