8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mennolive

ondertiteling met handbrake voor apple tv

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag mijn eerste mac gekocht gelijk maar apple tv eerbij genomen zodat ik de hd films op mijn computer kan kijken op mijn tv.

Zaterdag gelijk aan de slag gegaan met handbrake. De eerste 2 films zijn gelukt en in prima kwaliteit op mijn apple tv te bekijken (met ondertiteling).

Nu enkele dagen later krijg ik het niet meer voor elkaar. De film werkt wel maar de ondertiteling ontbreekt !!!

Op internet zijn er genoeg onderwerpen te vinden die dit probleem beschrijven maar mijn oplossing zit daar niet bij.

Ik hoop dat iemand mij stap voor stap kan uiteggen hoe ik dit moet aanpakken. Kan het niet uitstaan!!! Bijkomend probleem is dat ik een behoorlijke mac-noob ben.

Alvast bedankt

Bijdrager
    floortje1973

Ik zelf zet ondertitelingen onder mijn films met RoadMovie. Geen ervaring met Handbrake.

Heb je het over films waar al ondertitelingen onder staan? Of zijn het films waar je handmatig ondertitelingen onder zet. (.srt bestanden)

Als je iets meer info verstrekt zal er ongetwijfeld iemand zijn die je hiermee kan helpen!

Wat misschien ook van belang is, is naar welke bestanden Handbrake de films converteert.. Anders zou ik gewoon eens een andere app proberen bijv. RoadMovie. Heb ook nog iSubtitle geprobeerd maar ook bij deze app kreeg ik het niet voor elkaar.

Roadmovie converteert naar .mov en dat werkt bij mij perfect!

Bijdrager
    tinus_omt

Van dezelfde developer als RoadMovie is er ook iSubtitle die de ondertitels op dezelfde manier aan filmpjes toevoegt als op DVDs gedaan wordt. De ondertitels komen wel in het bestand van de film, maar los van de beeldjes zodat je geen kwaliteitsverlies krijgt en je de ondertitels aan en uit kunt zetten. De meeste Apple apparaten, waaronder de Apple TV ondersteunen dit.

Dit is trouwens wel gewoon wat er op de pagina staat, ik heb het zelf niet geprobeerd.

Bijdrager
    mennolive

Tja, nog steeds niet gelukt. Mijn films staan als mkv. bestand op mijn mac. Ik zet er zelf een str bestand onder met handbrake. Bij sommige films is het geen probleem en speel ik ze af op mijn apple tv. Bij andere lukt het niet. Geprobeerd met iSubtitle, werkt ook niet.

Het meest vervelende van alles is dat ik er echte helemaal niet van snap. Hoe kan dat?!?

Bijdrager
    Sascha

Heb je de Presets al eens geüpdatete in HandBrake ?

Ook kan je best ‘use iTunes friendly m4v file extension’ aanvinken’ in de voorkeuren van HandBrake.

Bijdrager
    mennolive

Te gek!!! Het lijkt te werken. De films waarbij het eerst niet lukte hebben nu wel ondertiteling. Zo simpele oplossing. Ik ben er super blij mee.

Bedankt voor de reactie!!!

Bijdrager
    Sascha

Dat heb ik hier de afgelopen weken aan nog drie andere mensen aanbevolen die een topic startte omdat ze problemen ondervonden. En telkens was dat de oplossing.

Goed dat het opgelost is ! :thumbsup:

Bijdrager
    bakelaar

Alles geprobeerd om ondertitels onder een film te krijgen met handbrake, weet iemand misschien de procedure om dit wel voor elkaar te krijgen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.