18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Burgie

Ondertiteling in iMovie

Hallo allemaal,

Ik probeer ondertiteling te krijgen bij een fimpje dat ik heb gemaakt. Ik heb al een aantal keer geprobeerd maar het is erg lastig in iMovie, of ik heb het niet goed begrepen? Heb ook al de helpfunctie gelezen maar niet wijzer geworden. Weet iemand hoe ik de ondertiteling op het juiste moment kan laten beginnen? Als ik een preview doe, hoor ik namelijk geen geluid meer. En het renderen duurt ook steeds lang… Ik heb ook al geprobeerd om de film in stukjes te hakken en dan steeds aan het begin de ondertiteling te laten beginnen, maar dat werkt ook niet echt goed.
    Of is er misschien een ander programma dat ik kan gebruiken?

Anybody?? :D

Bedankt alvast voor jullie hulp! :apple:

Bijdrager
    KingAchille

Ondertitelen met iMovie is een zéér lang en moeilijk proces. Ik heb het zelf ooit geprobeerd met een filmpje van 2 minuten en ik was een uur of 3 bezig.
    Je hebt uiteraard alternatieven:
    – als het een bestaand filmpje is (bijvoorbeeld een aflevering van Lost, Heroes, of een film) kan je de ondertitels meestal hier vinden en dan kunnen deze via VLC heel eenvoudig en gemakkelijk er onder gezet worden
    – je kan ook zelf je ondertiteling schrijven via het zeer eenvoudige teksteditor en dan deze hetzij tijdelijk met VLC er onder zetten of met QuickTime permanent er onder zetten.

Veel succes!
    Mvg,

Bijdrager
    KingAchille

Maar als je het persé met iMovie wil doen, laat maar iets weten. Dan neem ik de moeite even om het met plaatjes duidelijk te maken…
    Mvg,

Bijdrager
    MacbookTo

Type eens even bij de helpfuncite ‘ titels of tekst toevoegen’ in. Waarschijnlijk staat hierbij wat je bedoelt. Ik heb het pas ook een keer gedaan en ik weet dat het wel moet kunnen, maar ik weet het ook zo gauw niet meer en het is al laat. Als het niet lukt wil ik volgende week wel eens even kijken hoe ik het ook al weer gedaan heb.

Bijdrager
    Burgie
    ”KingAchille”

Ondertitelen met iMovie is een zéér lang en moeilijk proces. Ik heb het zelf ooit geprobeerd met een filmpje van 2 minuten en ik was een uur of 3 bezig.
    Je hebt uiteraard alternatieven:
    – als het een bestaand filmpje is (bijvoorbeeld een aflevering van Lost, Heroes, of een film) kan je de ondertitels meestal hier vinden en dan kunnen deze via VLC heel eenvoudig en gemakkelijk er onder gezet worden
    – je kan ook zelf je ondertiteling schrijven via het zeer eenvoudige teksteditor en dan deze hetzij tijdelijk met VLC er onder zetten of met QuickTime permanent er onder zetten.

Hoi, bedankt voor je antwoord.
    Ik ben op zich niet gebonden aan iMovie, maar het is geen bestaande film die ik wil ondertitelen maar een eigengemaakte film. Heb dus al mijn fragmenten geimporteerd in iMovie.
    Maar ik begrijp dus dat ik gewoon de film vanuit iMovie kan exporteren als avi of Quicktime en er dan in Quicktime makkelijk ondertiteling bij kan maken. Nou, ik ga dat gewoon proberen dan. Ik zag dat er veel info stond bij de link, dus dat moet hopelijk wel goed komen.;)
    Anders trek ik wel weer aan de bel:D

Bedankt voor jullie antwoorden!
    Groeten

:apple:

Bijdrager
    Skilip

DVD Studio Pro maakt ondertitels toevoegen een stuk makkelijker

Bijdrager
    19419

Kun je ook uitleg geven over hoe ik Nederlandse ondertiteling kan toevoegen aan een Spaanse film met DVD Studio pro ?
    Dat kan ik tot nu toe niet gevonden krijgen. Althans geen uitleg voor MACOSX.

Bijdrager
    Skilip

Heb je de ondertitels al? Zo ja, in welk formaat?

Bijdrager
    19419

Ik heb de VIDEO_TS – map en ik heb de ondertitels in .srt – formaat.

Bijdrager
    Burgie

Ik kon gewoon mijn eigen ondertiteling toevoegen in welke taal dan ook, typen (of kopieren) en dan plaatsen op de tijdlijn. (met DVD Studio Pro dus)

Bijdrager
    19419

Ik heb:
    De VIDEO_TS – map
    Titlelab
    De srt – file
    DVD Studio pro (nog maar net ) (weet nog niet hoe het werkt)

en nu ?

Alvast bedankt voor de reacties.
    Frank

Bijdrager
    Burgie

Ik weet het ook niet precies want iemand die er wel verstand van had, heeft mij toen geholpen ;).
    In ieder geval moet je de film importeren in DVD studio pro (assets -> import), zet hem dan op outline view. En dan kun je bij het textvenster in het pallette je tekst typen. Of door dubbel te klikken in het S1 regeltje onder de film, dan kun je ook je tekst intypen. En door daarna te slepen aan die balk kun je aangeven hoe lang de ondertiteling moet duren. Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar dat is in ieder geval hoe ik het heb gedaan. Succes!

:)

Bijdrager
    19419

Het importeren van de film werkt niet. Welk formaat ik ook kies. ik ga nog eens de help files lezen. wellicht staat daar toch iets in, waar ik wijzer van word.
    Wie kan hulp bieden?

Bijdrager
    Burgie

Een avi formaat moet je wel kunnen importeren als het goed is. Ik probeerde net een mov maar dat lukte ook niet, vorige keer wel. Je kunt wat proberen bij de preferences, volgens mij heeft het te maken met de standaard die wij gebruiken.. (en volgens mij is dat PAL). Maar probeer maar eens een Avi file te importeren. Dat moet wel lukken denk ik.

Bijdrager
    Skilip

Lees even wat ik hier heb geschreven.

Bijdrager
    Skilip

Lees even wat hier is geschreven.

Bijdrager
    19419

ja, avi met ondertitels naar dvd is geen enkel probleem met ffmepgx. De vraag is: hoe kan ik een sub toevoegen aan een bestaande film ? (VIDEO_TS ) Dat moet toch kunnen met een Mac!!
    DVD Studio pro vind ik weinig tot geen uitleg over.
    avi importeren gaat idd wel in DVDsp , maar ja……

Bijdrager
    Skilip

Ik heb daar niet erg veel ervaring mee moet ik zeggen. Een paar jaar geleden gebruikte ik wel eens OSEx voor het rippen van een DVD. Dit programmaatje had de mogelijkheid om de DVD te rippen naar M2V-formaat, wat je kunt importeren in DVDSP. Het toevoegen van de ondertitels is dan een fluitje van een cent.

Maar omdat je het over een VIDEO_TS map hebt, ga ik er vanuit dat je de DVD niet hebt. Er zijn verschillende programma’s die zo’n map om kunnen zetten naar DVDSP’s m2v- formaat, alleen heb ik er geen ervaring mee.

FfmpegX moet dat ook kunnen volgens mij. Volgens mij moet FfmpegX zelf VIDEO_TS kunnen omzetten naar VIDEO_TS mét ondertitels, maar ook daar heb ik nog geen kaas van gegeten.

Wellicht iemand anders op dit forum

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.