5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Howl

Ondertiteling in DVD

Hallo,

Ik gebruik mijn iMac voor DVD’s te bekijken.
    Maar mijn vriendin heeft het lastig om films zonder ondertittels te bekijken.
    Nu ik ben iemand die nogal veel bezig is met videomontages te maken (voor WoW :P), maar ik heb nog niet geweten of het mogelijk is om ondertittels in een DVD te “importeren”, dus als er iemand een idee heeft van hoe ik dit kan doen, dat zou super zijn :).

Groetjes,

Bijdrager
    ragoooon

Als je je iMac gebruikt om dvd’s te bekijken kan je toch gewoon de ondertiteling (die op de dvd staat) aanzetten? Als het om gedownloade films gaat kan je ze bekijken met vlc daar kan je ondertiteling mee bekijken. Om de ondertiteling er vast in te zetten kun je ffmpegx gebruiken of quicktime, je moet eens rondkijken op het forum of de zoekfunctie gebruiken zo zul je er makkelijker uitkomen.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Howl

Hallo,

Ik heb even op de link gaan zien, maar ik vind niet direct het antwoord.
    Ik gebruik VLC voor mijn dvd’s te bekijken, maar ja, het zijn gedownloade dvd’s, en bij de meest zijn er geen ondertittels of niet in de juiste taal, dus daarmee dat ik ondertittels wens te importeren in de dvd zodat ik deze dan kan activeren in VLC.

Bijdrager
    ragoooon

Kies bij vlc voorkeuren > video > Subtitles/OSD > blader selecteren en aangeven waar je srt (ondertitel) staat.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.