6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Meart

Ondersteunt OS 10.3.8 de Epson Stylus Color 3000?

Morning!

Aan Classic had ik een Epson Stylus Color 3000 hangen. Nu ik naar Os X ben overgestapt krijg ik ‘m niet aan het printen. Volgens Epson moet je de driver (StylusRip (neem ik aan)) ook op Os X hebben installeren, maar dat gaat niet. Ze hebben wel een download-file staan: Redirect.aspx maar dat zegt me eerlijkgezegd niets. Weet iemand hier iets vanaf?

Bijdrager
    MacThijn

het is zeker wel mogenlijk om je printer op OS X te laten draaien…
    maar je moet mischien op google eff zoeken naar de juiste driver:?

Bijdrager
    TonE

Deze zag ik op de US Epson site staan:

Printer Driver v1.7a
    Macintosh OS X (v10.2.4 or higher)
    epson10860.sea.hqx – 4.5MB – posted on 09/08/03

This file contains the Epson Stylus Color 3000 Printer Driver v1.7a. This installer places a folder on your desktop labeled “epson10860”.
    1. Open the epson10860 folder.
    2. Double-click the sc3000_1.7aE.dmg file to create a disk image with the printer name on your desktop.
    3. Open the disk image.
    4. Double-click the installer.pkg file to complete the installation.

Supported interface connections for this driver: USB (Epson PK-4 Cable), Ethernet and FireWire (IEEE 1394).

Note: Once this installation is complete you will need to add the Epson Stylus Color 3000 Printer to your system using the Macintosh OS X Print Center Utility

Je zult echter een (third party) software rip nodig hebben voor OSX om postscript te kunnen printen.
    Ik gebruik zelf Bestcolor met deze printer en OSX.

Bijdrager
    mvdbent

Of gewoon een pdfje printer of uit photoshop
    :lol:

scheelt weer in aanschaf

Bijdrager
    Meart

BRILJANT! Hij doet ‘t. Daar ben ik heel gelukkig mee! Wel stom dat ze op de nederlandse site niet zo snel up to date zijn daarmee.

Die Software RIP is zeker wel iets wat je moet kopen? En anders volstaat een ‘plat’ plaatje ook wel natuurlijk.

Thanks! Ik ben weer helemaal blij!

Bijdrager
    TonE

Ja, rip sw zul je moeten kopen, is er in allerlei soorten, maten en prijsklassen.
    Als je geen behoefte hebt aan drukwerk simulatie op de Epson en/of maar af en toe rechtstreeks een ps bestand print kun je net zo goed even een omweggetje maken via pdf zoals mvdbent al schreef.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.