9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    rluijten

Ondersteunt Airport Express alle Wifi Speakers?

Ik heb sinds kort iTunes Match aangeschaft en ben nu ook van plan om een Airport Express te kopen. Nu zou ik graag een aantal draadloze speakers in mijn woonkamer plaatsen om zo mijn muziek via airplay af te spelen. Mijn vraag is: ondersteunt Airport Express eender welke draadloze speakers?

Bijdrager
    TheBigZ

Als je al een router met WiFi hebt hoef je geen AirPort Express extra te kopen voor AirPlay speakers. Bij de aankoop van de speakers moet je er op letten dat ze AirPlay support bieden. Er bestaan namelijk ook speakers die met Bluetooth werken.

De AirPort Express kun je gebruiken om een standaard PC speakersetje op aan te sluiten met een mini-jack-audioplug.

Bijdrager
    rluijten

En als ik nu in verschillende kamers draadloze speakers wil plaatsen en die per kamer wil bedienen? Is het dan niet handig dat ik dat met zo’n airport express doe?

Bijdrager
    TheBigZ

Met een AirPort Express valt er niets te bedienen aan je draadloze speakers.
    http://www.apple.com/nl/airport-express/

Via AirPlay stream je muziek vanuit iTunes naar AirPlay compatibele apparaten bv AirPlay Speakers. In alle kamers krijg je dezelfde muziek te horen. Je kunt in iTunes wel het volume per AirPlay device regelen. Maar nogmaals, dat werkt met iedere router die WiFi uitzendt.

Bijdrager
    rluijten

Ah oke, het is dus niet zo dat ik een aantal draadloze speakers met een airport express kan verbinden en deze dan kan bedienen (play/pause/volume)?

Bijdrager
    TheBigZ

Nee, de selectie/play/pauze/volume doe je in iTunes, of nog beter, met de Remote app als je een iDevice (iPad/iPhone/iPod touch) hebt.

https://itunes.apple.com/nl/app/remote/id284417350?mt=8

Bijdrager
    rluijten

Ja, dat is eigenlijk de bedoeling via iPhone/iPad of iTunes. Maar het is dus wel zo dat ik een aantal draadloze speakers kan verbinden met die airport express of zit ik fout?

Bijdrager
    TheBigZ

Als jij in de kamer waar je die (draadloze) AirPlay speakers wilt gebruiken goede WiFi ontvangst hebt, heb je GEEN AirPort Express nodig.

Als je geen goede WiFi ontvangst hebt, kun je een extra router bijplaatsen. Dat kan een AirPort Express zijn maar hoeft niet.

Bijdrager
    rluijten

Oke, nu ben ik volledig mee. Bedankt voor je hulp!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.