4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Barney1985

Ondersteuning voor Arabische taal onder OS X switcher-vraag)

Bijna zover om te gaan switchen. Er zijn nog een paar dingen die me ervan weerhouden om direct een Macbook aan te schaffen.

Het eerste is dat ik nog niet al het geld bij elkaar heb…:cry:

:apple: Het tweede is dat ik momenteel Arabisch studeer, en dus dagelijks documenten en internetsites in het Arabisch moet kunnen lezen. Kan dit ook onder OS X Tiger, zonder al te dure software aan te schaffen?

Ik heb op de website van apple support wel iets gevonden over een Arabic Language Kit, maar dat zag er nogal gedateerd uit.

http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Manuals/software/0307912AARABLKITUM.PDF

:apple: Kan iemand me zeggen of dit is wat ik zoek? En zo, ja is dit dan ook voor Tiger geschikt?

:apple: Tenslotte nog een vraag over de OS taal. Ik heb begrepen dat er 15(!) verschillende talen zijn voor je OS X. Zit Arabisch daar ook bij?

Alvast bedankt voor jullie input.

Bijdrager
    Shannon

Waar studeer je arabisch?
    Unie of hbo?

Mijn vriendin gaat volgend jaar ook met deze studie beginnen, in maastricht bij Hogeschool Zuyd.

Bijdrager
    Kryptonate
    ”Apple

Elke versie van Mac OS X kun je instellen in de talen Engels, Japans, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Nederlands, Zweeds, Deens, Noors, Fins, traditioneel Chinees, vereenvoudigd Chinees, Koreaans en Braziliaans Portugees en bevat uitgebreide ondersteuning voor vele andere talen, waaronder Thais, Koreaans, Arabisch, Hebreeuws, Cherokee, Hawaïaans, syllabaire Aboriginal-talen uit Canada, Armeens, Russisch en Grieks. Je hoeft dus niet verschillende versies van Mac OS X aan te schaffen als je meertalig bent. Je kunt in hetzelfde document ook meerdere tekensets gebruiken. Chinese, Japanse en Koreaanse lettertypen zijn gegroepeerd zodat je snel kunt overschakelen op een nieuw lettertype in je eigen taal.

===

”Guido

Waar studeer je arabisch?
    Unie of hbo?

Mijn vriendin gaat volgend jaar ook met deze studie beginnen, in maastricht bij Hogeschool Zuyd.

Hoe helpt dit hem? :/

Bijdrager
    Barney1985

@ kryptonate: Cheers, heb ik niet goed doorgelezen dan. :?

@ guido: HBO 4e jaars in Maastricht. Als je meer vragen hebt, stuur dan een PB. Blijkbaar mogen we alleen discussieren over mijn behoefte aan arabisch talige ondersteuning, en niet over mijn studie :P

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.