One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » Apple Watch » Onderscheid Apple Watch generation 1 en series 1

Onderscheid Apple Watch generation 1 en series 1

Profielfoto van JoopJoopJoop

JoopJoopJoop op 14 november 2017 #

Hoe kan ik aan de buitenkant het verschil zien tussen een Apple Watch generation 1 en Apple Watch series 1?

Even mijn eigen vraag beantwoorden, ik lees een oud bericht van Shmoo dat het model nummer, zelfs het serienummer op de onderkant van het horloge zou moeten staan..

@shmoo, tevreden? welke model moet ik niet aanschaffen?

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 14 november 2017 #

Op de allereerste Apple Watch (sport) staat aan de achterkant rond het zwarte glas 7000 series. Op de Series 1 staat daar  Watch Series 1.

Welke je op dit moment niet moet aanschaften is sowieso het allereerste model dat ik (nog) heb. Deze zullen wel niet meer te koop zijn in de winkels tenzij je een heel foute deal ergens tegenkomt.

Ligt er aan wat je wilt gaan doen met je Apple Watch. Ik zou het ding morgen meteen wegflikkeren wanneer er geen Activiteiten + Workout app op zou zitten. Ik vind de Apple Watch echt het meest teleurstellende product dat Apple ooit heeft gemaakt. Het is echt een afstandsbediening voor je iPhone en dan ook nog eens een hele beperkte en trage.
Zo’n ding moet je echt niet kopen wanneer je op de standaard Apple kwaliteit zit te wachten in de zin van nu koop ik iets van Apple en nu gaat dit ding iets doen dat ik met andere producten niet of veel minder leuk kon doen. Dat effect heeft de apple Watch totaal niet. De Apple Watch heeft vooral een geweldig doosje. De mooiste verpakking ooit voor een Apple product met hel veel emotie.

Als je aan je gezondheid wilt werken, meer bewegen en dat soort dingen en daar niet meteen een topsport van wilt maken dan is de Apple Watch heel erg leuk maar wil je ‘m gebruiken voor mailen, smsen, bellen, agenda en al dat soort fetisj gedoe dan zou ik er nog geen 200,- voor over hebben want dat werkt echt voor geen meter op zo’n schermpje. Je bent dan vooral bezig met HIJ ik zie een berichtje … beperkt lezen … en dan je iPhone pakken en reageren op dat berichtje.

Profielfoto van JoopJoopJoop

JoopJoopJoop op 14 november 2017 #

@shmoo,

Duidelijk verhaal, zelf haat ik iets om de pols, laat staan een Horloge, mijn iPhone is de beste tijdgenerator die ik ooit gehad heb.

Ik vind de app “Cardiogram” wel interessant, die vandaag hier wordt genoemd.

Misschien zijn hier nog gebruikers van deze app die er een mening over hebben…?

Profielfoto van Galapogos

Galapogos op 14 november 2017 #

Ik heb enkel ervaring met de Series 3, en ik zou dat apparaat zeker niet als traag willen bestempelen. Het werkt eigenlijk net zo soepel als mijn iPhone. Dus het verhaal van Shmoo gaat wellicht niet volledig op voor de nieuwste Apple Watch.

Los van de sport- en bewegingsaspecten is het apparaat uiteraard beperkt in vergelijking met je iPhone. Maar dat neemt niet weg dat er hele handige features op zitten. Zo vind ik het erg prettig om mijn muziek te kunnen bedienen (volume, track wisselen, etc) zonder daarvoor mijn telefoon te moeten pakken. Icm de nieuwe draadloze EarPods werkt dat echt top. Ook heb ik deze week voor het eerst Apple Pay gebruikt, en dat gaat bij mij toch ook echt sneller dan een pasje uit m’n portemonnee trekken. Niet wereldschokkend natuurlijk, maar uiteindelijk voegt het toe aan de ervaring. Hopelijk dat Apple Pay binnenkort ook bij Nederlandse banken wordt uitgerold.

Profielfoto van vuurvreter

vuurvreter op 14 november 2017 #

@galapogos

Ik heb enkel ervaring met de Series 3, en ik zou dat apparaat zeker niet als traag willen bestempelen. Het werkt eigenlijk net zo soepel als mijn iPhone. Dus het verhaal van Shmoo gaat wellicht niet volledig op voor de nieuwste Apple Watch.

Misschien moet je het verhaal van @shmoo nog eens goed lezen!!

Profielfoto van Galapogos

Galapogos op 14 november 2017 #

Dat heb ik gedaan, waar doel je op?

Over dit topic

Gestart op 14 november 2017 door JoopJoopJoop

Laatste reactie door Galapogos

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?