9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    godoftheapes

ondernemingsplan?

Kent iemand een mac-vriendelijke manier om op een snelle manier een ondernemingsplan in elkaar te zetten? Dus niet eindeloos identiteit invoeren op software sites om dan te ontdekken dat het eindresultaat weer windows-gestuurd is… of pdf’s die je na omzetten in rtf bestanden voor geen hout meer kloppen…

alvast bedankt!

Bijdrager
    Marc Smiers

Volgens mij bestaan er wel richtlijnen voor een ondernemingsplan maar geen echte sofware die je daarmee helpt. Daarnaast is deze software nogal dwingend en standaard. Jouw onderneming is toch ook niet standaard! Waarom dat een standaard ondernemingsplan invullen?

Bijdrager
    athens

Loop eens binnen bij de Kamer van Koophandel. Daar hebben ze ook software!! Draait helaas wel onder windows….althans in 2003

Bijdrager
    ISS

Een ondernemingsplan kun je beter zelf maken… hier heb je wat tips.

Inactief
    Anoniem

Ik heb dat voor het eigen bedrijf project van school moeten maken, heb er een heel Word document van, fictief ingevuld, maar je mag het als stramien gebruiken, PB me maar.
    Echter ik zie er de zin totaal niet van in, ik heb het bij verschillende (ook wat grotere) bedrijve nagevraagd en die hadden geen ondernemersplan…

Moderator
    Strifer

de bank heeft liever wel een ondernemingsplan. je krijgt geen geld door alleen je idee te presenteren. er moet duidelijk wel wat meer achter steken.

mijn advies: schrijf het zelf en kijk her en der wat mensen vinden dat erin moet. daar kom je een stuk verder mee dan met die vastgezette programma’s.

Bijdrager
    computer space
    Bijdrager
    godoftheapes

Bedankt voor de reakties. Ik kan hier verder mee!

Bijdrager
    Wiebo

@niekvangalen
    Een ondernemersplan heeft zeker wel zin. Niet alleen zal de bank er een willen zien voor ze je geld lenen voor je plan, het dwingt je ook heel goed na te denken over je koers, je doel en je aanpak. En wanneer je er eenmaal één hebt kan je dat er na een paar jaar bij pakken om te zien in hoeverre je hebt bereikt wat je in eerste instantie had beoogd en waar je kan bijsturen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.