18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Kees

Onderliggende foto in aanmeldscherm

We gebruiken de Mac met meerdere personen.

Als je in het aanmeldscherm staat, zie je de bureaubladafbeelding in de achtergrond staan, van volgens mij, de eerste gebruiker die is aangemaakt bij het configureren van je Mac.

Is die volgorde ook te veranderen, daardoor je dan een andere achtergrond te zien krijgt?

En zo ja, waar moet ik dat doen?

Alvast bedankt.

Kees.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Bijdrager
    Kees

Bedankt Jakko, maar dit is niet wat ik bedoelde.

We hebben allemaal een andere bureaublad achtergrond, dan de standaard Apple-foto.

Als je de Mac start, kom je in je aanmeldscherm, waar alle gebruikers staan.

Dat scherm heeft altijd de bureaublad foto van het account, welke ik het eerste heb aangemaakt, toen ik deze Mac uit de doos haalde.

En dat wil ik graag veranderen.

– Of in een vaste andere foto

– Of in de bureaublad foto van een andere gebruiker.

Bijdrager
    GoeieDag

Altijd handig om de hardware waarover het gaat, maar vooral de versie van het macOS, erbij te vermelden.

Het gebruikersscherm is de standaard macOS afbeelding, dus bij Catalina is het een foto van een van de Catalina’s (eilanden).

Klik je dan op de betreffende gebruiker, dan zie dat de achtergrondfoto van het inlogveldscherm het door die gebruiker ingestelde bureaublad is geworden.

Bijdrager
    computer space

Als we dan toch bezig zijn: ik zou graag het complete aanmeldscherm old-school willen hebben:

Gewoon grijs, met vierkante avatars. Ben zo klaar met die rondjes overal. Welke clown is daar ooit mee begonnen? Nog even en zelfs onze ID’s krijgen ronde foto’s.

Ik verdenk trouwens Apple van de switch naar foto’s te hebben gemaakt vanwege kwaliteits-issues met de schermen, vooral bij de eerste alu iMacs, de 24 en 27 inch waren vreselijk naar 5 jaar.

Dat oude grijze vlak is ideaal als je een tweedehands-mac koopt: je ziet elke schermfout. Nu moet je bij inspectie eerst lang zoeken naar een egaal grijs vlak.

Bijdrager
    Kees

Het gaat over High Sierra 10.13.6Aanmeldscherm

Bijdrager
    KarelWillem

Dat scherm heeft altijd de foto van de beheerder.

Die kan de foto veranderen. De andere accounts niet.

Of je moet iemand anders beheerder maken.

Bijdrager
    GoeieDag

En als je nou meerdere accounts beheerder zijn, KW?

En hoe kun je die afbeelding dan -als beheerder- veranderen?

Zoals ik al noemde: volgens mij is deze afbeelding is de std macOS afbeelding. Dat lijkt bij Kees niet het geval te zijn. Dus misschien werkt het dus nog anders. In ieder geval heb je vziw de Terminal nodig om deze afbeelding aan te passen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Volgens mij is het normaal ook de standaardachtergrond, in mijn geval (10.14) een zandduin zoals je die ook ziet als je „Over deze Mac” doet. En die achtergrond kun je veranderen zoals beschreven wordt in de link in m’n eerste antwoord.

Bijdrager
    Kees

<p class=”cite”>KarelWillem op 25 november 2019 om 07:58</p>
    Dat scherm heeft altijd de foto van de beheerder.

Die kan de foto veranderen. De andere accounts niet.

Of je moet iemand anders beheerder maken.

Karel, ik ben de enige beheerder en dit is niet mijn bureaublad achtergrond foto.

Volgens mij heeft het te maken, welk account je het eerste hebt aangemaakt op dat device.

Weet iemand waar je deze volgorde kan veranderen?

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je niet voor de grap, gewoon omdat het kan, de link van Jakko niet even geopend en bekeken?

Bijdrager
    Kees

<p class=”cite”>GoeieDag op 25 november 2019 om 22:33</p>
    Heb je niet voor de grap, gewoon omdat het kan, de link van Jakko niet even geopend en bekeken?

Ja dat is verleidelijk om dat te gaan denken.

Ik heb de link geopend en gelezen en uitgevoerd.

Omdat het hier High Sierra betreft heb ik de file niet Mojave.heic maar Highsierra.heic genoemd.

Finder screenshot

Bijdrager
    Kees

Omdat “Highsierra.heic” in mijn geval niet werkte, heb ik de file “High Sierra.heic” genoemd.

Een herstart gedaan, maar met hetzelfde resultaat.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Héb je überhaupt wel een origineel High Sierra.heic-bestand in die map staan? Als ik namelijk even opzoek wat High Efficiency Image Format-bestanden zijn (ik had er nog nooit van gehoord), dan lees ik op Wikipedia:

It is also known that in macOS Mojave, Apple has implemented HEIF in creating the Dynamic Desktop feature.

Gezien jij een oudere versie van macOS gebruikt, denk ik dat je geen HEIF-bestand hebt … zoek eens in de map naar de eigenlijke afbeelding die je als achtergrond ziet, kopieer de naam ervan, hernoem hem, en verander dan de naam van de afbeelding die je wilt gebruiken in wat je net gekopieerd hebt.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik had ook al bij mezelf in Catalina gekeken, maar ook daar komt tussen de andere afbeeldingen in .jpg geen ‘Catalina.heic’ voor. Ik denk dat die link van jou niet het juiste verhaal vertelt; ook te zien aan de reacties eronder.

Op zich een leuke vraag om te tackelen; van de andere kant: het gaat natuurlijk nergens over, welk plaatje nou in een scherm staat waar je ook maar één seconde naar kijkt.

Bijdrager
    McPim

computer space op 25 november 2019 om 06:24
    Ik verdenk trouwens Apple van de switch naar foto’s te hebben gemaakt vanwege kwaliteits-issues met de schermen.

Gekke complotdenker 🙄😴.

Kees vdS:

https://www.howtogeek.com/howto/29503/how-to-change-the-logon-background-in-os-x/ ?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>GoeieDag op 26 november 2019 om 13:18</p>
    Ik denk dat die link van jou niet het juiste verhaal vertelt; ook te zien aan de reacties eronder.

Als ik die lees krijg ik de indruk dat het in principe wel werkt, maar dat het systeem óók een versie van de afbeelding cache’t, en het daarom niet bij iedereen lukt.

De vraag is dan: waarom zou een computer een lokaal bestand moeten cachen?

Bijdrager
    Kees

Bedankt, voor het mee denken.

De suggestie van McPim werkt.

De foto is helder, dus niet een blurred version.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.