7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    hansthieme

onderdeel weg uit reservekopieen niet te selecteren

het lukt me niet om een bestand te selecteren in de optie Laat deze onderdelen weg uit reservekopieen. Wie heeft de oplossing? Hoe wel?

Moderator
    Night

Systeemvoorkeuren > TimeMachine > Opties
    op plusje klikken, het betreffende bestand selecteren en op ‘exclude’ klikken.

Een andere manier is er niet.
    Anders misschien even een keertje herstarten en dan nog eens proberen.

Bijdrager
    hansthieme

Helaas, ik kan het bestand (het is een externe harddisk Saegate waarop mijn iphoto bibliotheek van 175 Gb staat) niet selecteren, het blijft grijs. Als ik op de + klik krijg ik een nieuw groot scherm. Daarop staat links de bekende opsomming van bestanden op mijn imac, rechts het icoon van mijn iphoto-bibliotheek. Ik kan dat icoon niet aanklikken, het is ‘grijs’. Het enige dat ik kan doen is dan ‘annuleren’, daarna kom ik weer terug in het timemachine scherm.
    U geeft aan ‘een keertje herstarten’, maar hoe doe ik dat?

Moderator
    Night

Apple menu > Herstart

Heb je wel administrator rechten?

Bijdrager
    hansthieme

Aha, bedoel je dat. Ik zal het eens proberen.
    Ja, ik heb administrator rechten.

Bijdrager
    hansthieme

Zojuist heb ik een herstart van mijn iMac uitgevoerd, helaas zonder effect; het probleem met Time Machine is er nog steeds. Wat doe ik nu?

Bijdrager
    hansthieme

/Users/hanst/Desktop/Schermafbeelding 2015-01-21 om 16.42.33.png

Ik krijg nu ook plotseling nog de melding ‘Op uw systeem is geen programmageheugen meer beschikbaar’ . Zie link naar screenshot. Betekent dit dat ik geheugen moet bijprikken?

Op mijn imac zit al 8Gb intern geheugen…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.