9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    VlamMans

Onderbroken Update, MB in loop.

Hallo!

Ik had vanochtend, na eindelijk mijn lader weer gevonden te hebben , mijn MB op de updates gezet (waaronder dus 10.5.5 en java update)

Mijn vader wou mijn laptop gebruiken (z’n iBook is onlangs overleden) en klapte hem dus dicht, en trok de stekker eruit, terwijl hij aan ’t updaten was.
    Vervolgens doet hij mijn MB weer open, hij zoemt nog wel (fan) maar het beeld blijft zwart. Dus mijn vader heeft hem hardnekkig uitgezet door 5 seconden de aanknop ingedrukt te houden. Toen we hem weer probeerden op te starten kwam hij eerst op het grijze scherm , daarna met het appeltje en dat zwarte laad gebeurentje ( wat er tergend lang bleef staan), viel daarna uit, en begon weer opnieuw met opstarten.

Weet iemand hoe ik dit op moet lossen??

(opeens heb ik toch wel spijt dat ik time machine heb uitgezet:P )

alvast bedankt

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, je weet het zelf al dat je TM beter had kunnen gebruiken, dus dat is jammer van je sterkste troef die je zou kunnen hebben.
    Probeer de combo-updater binnen te halen via de Apple-site en die z’n werk laten doen.

Bijdrager
    Loadrunner

Kwestie van een keertje opstarten in safe mode…

MacBook uitzetten. Weer aanzetten….
    Direct na opstartgeluid de SHIFT-toets ingedrukt houden….. hij start dan op in de safe mode. Als ie opgestart is, gewoon weer opnieuw “normaal” opstarten…voila!!:wink:

Bijdrager
    VlamMans
    ”Hansi2124″

Ja, je weet het zelf al dat je TM beter had kunnen gebruiken, dus dat is jammer van je sterkste troef die je zou kunnen hebben.
    Probeer de combo-updater binnen te halen via de Apple-site en die z’n werk laten doen.

Ik heb nog wel een TM-backup, kom ik net achter, hij is alleen 2 maanden oud.

ik weet alleen niet hoe dat werkt…

Bijdrager
    Hansi2124

Als je zeker weet dat je in die 2 maanden niets bijzonders erbij hebt gedaan/gekregen, dan kan je je externe hd aansluiten en TM activeren. Je ziet vanzelf wel wat er gebeurt. Je kan ook eerst uit de Help wat info halen natuurlijk.

Bijdrager
    VlamMans

kheb niks speciaals gedaan, alleen ben ik nu een werkstuk kwijt. Misschien alleen een paar updates en programma’s geinstalleerd maar meer niet.

Bijdrager
    Hansi2124

Probeer eerst de tip van Loadrunner en als dat niet werkt, kan je altijd nog teruggrijpen op je TM-back up.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Hansi2124″

Je kan ook eerst uit de Help wat info halen natuurlijk.

Als je dit leest, krijg je ook al een aardig idee: Restoring from Time Machine.

Bijdrager
    VlamMans

Ik zal het uitproberen, als er wat gebeurt zal ik het hier ff posten.

Dank!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.