30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)
  • Q:
    Bijdrager
    Roland53

Onder 10.3.9 is alles ineens ongelooflijk traag…

Er is al het nodige te doen over de update naar 10.3.9. Vanochtend ben ik al geholpen om weer naar MijnPostbank.nl te kunnen gaan. Maar gaande de dag merk ik hoe ongelooflijk veel trager mijn computer is. Zowel in de finder als in alle applicaties lijkt het alsof ie zich door een dikke laag modder heen moet trekken. Secondenlang staar ik naar het scherm terwijl ik in Photoshop een foto omzet van RGB naar CMYK… Ligt dit aan mij(n computer) of hebben meer MacOssers dit nu ineens?

P.S. ik zit achter een G4, weliswaar 3 jaar oud maar werkt nog prima en onder .8 had ik geen last van die traagheid…

Bijdrager
    Hobbes

Ik zeg het hier nog maar eens ik begin de indruk te krijgen dat ze met opzet extra veel bugs in 10.3.9 hebben gestopt zodat er meer mensen Tiger zouden kopen.
    Ik zou niet weten wat je er kan aandoen veel geluk

Bijdrager
    iMe

Hier werkt alles prima na de update. Denk dat er wat anders aan de hand is.

Bijdrager
    sedikit
    ”Hobbes”

Ik zeg het hier nog maar eens ik begin de indruk te krijgen dat ze met opzet extra veel bugs in 10.3.9 hebben gestopt zodat er meer mensen Tiger zouden kopen.

Volgens mij is er maar één rigoreuze oplossing :m.b.v de installatie-cd opnieuw installeren met behoud van archieven e.d. , alle updates, behalve die verdomde laatste, binnenhalen en alles is weer (goed) vanouds.

Bijdrager
    Hobbes
    ”sedikit”
    ”Hobbes”

Volgens mij is er maar één rigoreuze oplossing :m.b.v de installatie-cd opnieuw installeren met behoud van archieven e.d. , alle updates, behalve die verdomde laatste, binnenhalen en alles is weer (goed) vanouds.

Waarschijnlijk wel.
    Maar ga het toch niet doen.
    Nog maar 12 dagen en dan is Tiger er en bij mij is het enige probleem wat avatars hier op de site die niet goed staan en dat is niet zo erg met een simpele :apple: R is het weer inorde

Bijdrager
    macpro
    ”Hobbes”

Hobbes, probeer eerst eens wat fundamenten onder die bewering te leggen voordat je bij iedereen paniek gaat zaaien.

Bijdrager
    Mendoza
    ”iMe”

Hier werkt alles prima na de update. Denk dat er wat anders aan de hand is.

hier werkt ook alles prima. ik heb zelfs even xBench gedraaid en nog nooit zo’n hoge score gehad!

Bijdrager
    Hobbes
    ”macpro”
    ”Hobbes”

Hobbes, probeer eerst eens wat fundamenten onder die bewering te leggen voordat je bij iedereen paniek gaat zaaien.

Hééé rustig het is maar een gedacht hoor

Bijdrager
    TonE

Probeer ’s met Onyx, Cocktail of whatever cronscripts te draaien, cache en swapfiles op te ruimen en daarna direct te herstarten. Afgezien van de gekende en nu opgeloste Javaproblemen heb ik geen probemen meer, zeker geen last van traagheid.

Bijdrager
    Erick Verlee

hier draait alles perfekt hoor….safari is bv nog nooit zo snel geweest!

Bijdrager
    Esquare
    ”Hobbes”

Nog maar 12 dagen en dan is Tiger er en bij mij is het enige probleem wat avatars hier op de site die niet goed staan en dat is niet zo erg met een simpele :apple: R is het weer inorde

Ik verheug me al op de dag dat Hobbes ontdekt hoeveel bugs er in de eerste versie van Tiger zitten. :evil:

Bijdrager
    sedikit
    ”macpro”
    ”Hobbes”

macpro,
    Ik zie dat jij redacteur bent, Dan is het toch wel inmiddels duidelijk dat er op het forum nu al 24 uur lang allerlei klachten naar voren zijn gebracht? Dat er een paar mensen zijn die geen klachten hebben, is toch niet maatgevend ? Er moesten allerlei trucs en noodgrepen bedacht worden om het merendeel van de klachten op te heffen. Alleen zitten er nu nog een heleboel mensen met het “probleem” dat de avatars op deze site een beetje chaotisch zijn. Gedachtig aan alle lofzangen op Apple die je op deze site regelmatig tegenkomt, is het wel een beetje héél merkwaardig dat deze laatste update zo belabberd is gemaakt, apple onwaardig. Ik vind dit, met Hobbes, ook verdacht!

Bijdrager
    Deskman

De beste methode voor een echte syteemupdate is nog altijd:

Ruim op wat er op te ruimen valt (dit geld altijd en overal, dus ook hier)
      Herstel permissies (met diskutility / schijfhulp)
      Download de standalone installer bij Apple. (dit voorkomt dat het installatieproces afgebroken kan worden)
      Installeer de update met alle programma’s afgesloten.
      Herstart na de installatie en herstel nogmaals de permissies[/list:u:36fc843b0a]
      Deze methode zorgt ervoor dat de installer alle benodigde files mag bereiken en vervangen of aanpassen.

Een tweede manier om problemen na een update te verhelpen is het nógmaals draaien van de updater. Dat heeft in ieder geval bij een eerdere update veel kleine problemen verholpen.

Het slaat verder nergens op om ‘vage problemen’ te verklaren met een actie van Apple om iedereen op Tiger te krijgen. Als je dat serieus denkt ben je paranoia.

Bijdrager
      I-think

hier gaat alles ook een beetje sneller onder 10.3.9 dan onder 10.3.8, en dan vooral safari.
      Maar ik wacht wel effe met tiger tot dat de grootste bugs eruit zijn gewerkt, tot dan heb ik het beste OS dat voor handen is.(panter is zowat van alle bugs ontdaan en dit is de final version,dus lijkt het me dat die minder bugs heeft dan tiger)
      Maar vooral dashboard lijkt me erg leuk!!

Bijdrager
      sally

Voor de ongelukkige die dit draadje begonnen is.
      Probeer het domweg nog een keer over te doen met de combo.
      Herstart eerst je computer en volg alle raadgevingen van Deskman op.

Bijdrager
      Deskman

Overigens worden op Macfixit alleen problemen gemeld met het updaten van safari en de javaengine. Meeste andere problemen bij safari zijn terug te lijden naar extra plugins en enhancers. Van die rommeltjes waar Apple geen rekening mee kan en hoeft te houden.

Bijdrager
      macpro
      ”sedikit”

Ik vind dit, met Hobbes, ook verdacht!

Apple heeft in het verleden ook al updates uitgebracht die bij een deel van de gebruikers voor veel problemen hebben gezorgd. Dus deze update is daar niet uniek in. En het zal ongetwijfeld nog wel vaker voorkomen, want ze kunnen nou eenmaal niet alles testen.
      Als je dan ook nog bedenkt dat een deel van de problemen is veroorzaakt door plugins van Safari, dan heb je niet eens een reden om Apple daar op aan te spreken.

Daarnaast heeft Apple een naam te verliezen door een update uit te brengen die zo slecht zou zijn dat gebruikers dan maar overstappen op een nieuwe versie. Als dat zo zou zijn, dan heb je binnen de korste keren de poppen aan het dansen.

Dus: kom met goede bewijzen van deze stelling of laat die stemmingmakerij achterwege.

Bijdrager
      Mendoza
      ”sedikit”

Ik vind dit, met Hobbes, ook verdacht!

“We gaan een volslagen slechte laatste update van Panther uitbrengen”, dacht de marketingmedewerker van Apple. “Dat is een goede zet, want er zullen dan meer klanten overstappen op Tiger” .

Ik hoop dat je zelf inziet hoe belachelijk dit idee is.

Ik herhaal het nog maar eens: alle problemen die zich voordoen concentreren zich op fora als dit. Dan lijkt het of zich veel problemen voordoen, maar dat hoeft helemaal niet. Ik zou zeggen: open een poll als je het echt wil weten.

Bijdrager
      sedikit

macpro,

Natuurlijk kan iemand niet met bewijzen komen, daarom neem ik de term “verdacht” terug, maar ik kan heel goed begrijpen dat je zoiets als Hobbes zegt. En dat iemand signaleert dat er nogal veel klachten zijn, heeft in de verste verte niets te maken met “stemmingmakerij”.En dat de problemen alleen onstaan zijn door de plugins (lees Deskman) vind ik betrekkelijk : daar moet een goed ontworpen programma tegen kunnen, zoals het er in vorige versies ook tegen kon. Ik neem aan dat niemand alleen maar apple-software op zijn apple draait. Dus blijf ik deze laatste update zéér slecht vinden.

Bijdrager
      Rini

update gedraaid.

Alles werkt. Zoals alle updates bij mij merk ik NERGENS verschil in.
      zowel ibooks & powermac.

Bijdrager
      Esquare
      ”sedikit”

En dat de problemen alleen onstaan zijn door de plugins (lees Deskman) vind ik betrekkelijk : daar moet een goed ontworpen programma tegen kunnen, zoals het er in vorige versies ook tegen kon.

Vorige versies konden daar ook niet tegen. Eigenlijk zou de installer al die rommel voor installatie moeten weggooien. Maar ja, dan krijg je daar weer gezeur over.

Bijdrager
      sally

Na de laatste jaguar update (zeg maar de’panther prepare’) kon ik de muziek waar ik toen meewerkte niet meer afspelen: cpu overload. Ik had constant problemen met filmpjes: edit to tape werkte niet meer vanwege framedrops. Oftewel mijn macje presteerde veel minder.
      De oplossing: Panther

Ik was toen niet de enige.
      Het heeft misschien niet zozeer te maken met kwade opzet van Apple als wel met het implementeren (nu dus) van voor Tiger geteste functionaliteit die in Panther problemen geeft.
      Kwa Safari 1.3 en java..

Het blijft gissen maar ik kan me het gemopper goed voorstellen.
      Het is heel moeilijk om dat gefundeerd te doen. Dat geldt ook voor het prijzen van de prestaties van Apple. Wat natuurlijk altijd wel toegestaan is.

Bijdrager
      lowfi

bij mij is het juist sneller geworden:)

iig safari en ik start bv ook sneller op…

:innocent:

Bijdrager
      Tweety

Ik heb totaal geen problemen met de laatste update. Ik vind alles sneller draaien!:) Vooral de sneller geworden Safari is een genot.

Meestal na een installatie van zoiets start ik Onyx even, om alles te optimaliseren en al die dingen meer…

Bijdrager
      MrPapple

bij mij werkt zoals ik al vaak gezegd heb nog altijd alles perfect :D

greetz,
      Niels

Bijdrager
      Oppie

Bij mij is alles probleemloos!

En die Sedikit, is het geen schatje? Gaat ie na alle vorige ‘slechte’ updates toch weer direct zelf updaten; heeft ie weer lekker wat te mekkeren hier…:wink:

Bijdrager
      MedahOSX

Ik heb mij powerbook pas vrijdag gekocht, alleen wat standaard progjes geinstaleerd als adium,xchat-aqua en verder weinig. Ik heb al helemaal niet safari extensies of plugins geinstaleerd (behalve wat windows media player toevoegt aan plugins).

Afijn, de update ging goed, alles loopt perfect. Enige probleem is de text door avatars heen, en halve avatars. Ook de pagina van sbs6 gaf text over elkaar. Op andere pagina’s heb ik niks geks gemerkt. (kan het niet ook aan de vaak slecht geschreven html liggen overigens?)

Vandaag heb ik nog es de combo update gedraaid en de java security update 002, maar nogsteeds hetzelfde.

Ik zit er verder niet zo mee, want Tiger komt er vast wel snel op :), maar het ligt iig zeker niet aan safari plugins en rommel.

Bijdrager
      bieker

Bij mij gaat alles als een speer!! Safari veel sneller en veel snller opstarten. Ben zeer tevreden.

Bijdrager
      Tweety

wat mij wel opvalt is dat vele avatars niet helemaal te zien zijn, lijkt wel of ze afgebroken worden met deze nieuwe Safari. Of ligt dat aan deze forum…

Bijdrager
      macb
      ”Tweety”

wat mij wel opvalt is dta vele avatars niet helemaal te zien zijn, lijkt wel of ze afgebroken worden met deze nieuwe Safari. Of ligt dat aan deze forum…

ik zou dit ook graag willen weten … (kan het antwoord niet 1.2.3. vinden op het forum !!):?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.