3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    paul pieket

Onbeveiligd netwerk verwijderen

Eerst had ik met mijn router/ modem, een Linksys, een onbeveiligd netwerk. Sinds vandaag heb ik op dit zelfde apparaat een TimeCapsule 2T aangesloten. Nu heb ik heel gemakkelijk een beveiligd netwerk kunnen maken.
    Maar hoe krijg ik nu het onbeveiligd netwerk verwijderd. Ik ben bang om iets weg te doen wat gebruikt wordt voor de TimeCapsule.
    Heeft er iemand een oplossing?

Paul

Bijdrager
    iHam

Gegeven dat het gaat om een draadloos netwerk. Als de Time Capsule aangesloten is via een kabel en niet draadloos met de Linksys, dan staat er niets in de weg om het onbeveiligde netwerk te verwijderen. Maar schrijf wel op hoe je de Linksys’ router/modem zijn instellingen bereikt.

Voorbeeld: Ik heb een Fritz Box die fungeert als modem voor de Airport Extreme. Als ik de instellingen van de fritz box wil wijzigen dan typ ik in de webbrowser “fritz.box”. Zo bereik ik de fritz box zijn instellingen via de Airport Extreme. Zoiets zal er vast ook zijn voor de Linksys.

Bijdrager
    mac1sc00l

I.m.h.o. moet je het onbeveiligde network uitschakelen , ook al connect jij met het beveiligde network, als mensen connecten met het onbeveiligde network zou men toch bij jouw computers kunnen komen, afhankelijk van je instellingen zoals Bridge modus, is er 1 of 2 netwerken actief etc.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.