9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

[Opgelost] Onbekende ontwikkelaar en kan niet openen

Ik heb bij mij in mijn dialoog voor installaties maar 2 opties staan:

Sta programma’s toe gedownload uit de:

App store

App store en ontwikkelaars die bekend zijn

Helaas mis ik de 3e optie waardoor ik nu geen config bestanden meer kan openen met teksteditor of textwrangler.Ā  Ik krijg:Ā  samba is afkomstig van een onbekende ontwikkelaar en kan niet worden geopend.Ā Ā  Je beveiligingsinstellingen staan zodanig ingesteld dat je alleen programma’s mag installeren die afkomstig zijn uit de AppĀ Store en van ontwikkelaars waarvan de identiteit bekend is.

• Dit onderwerp is gewijzigd 8 maanden geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    ajv

Heb je al geprobeerd met een rechtermuisklik op het programma, selecteer Open. Vervolgens krijg je een pop up met de melding dat het programma van een unidentified developer is, klik ook hier Open en dan zou hij het moeten doen.

Bijdrager
    ab65

Sorry ik gebruik allen een Engels systeem, weet niet hoe het op een Nederland systeem heet.

sudo spctl –master-disable

in terminal

and “allow Apps downloaded from anywhere” will show again in Security preferences.

Bijdrager
    ab65

Sorry Ā Staff ik zie geen edit functie.

Dat is niet gevaarlijk of een zekerheid risico, maar brengt allen maar de optie terug die Apple je weggenomen heeft.

Je kan later gewoon uit de drie optionen een kiezen waarvan jij gelooft die het beste bij jou past.

Moderator
    Night

Hier kun je het nog even in het Nederlands nalezen:

macOS Sierra: Alle ontwikkelaars toestaan voor Gatekeeper

Bijdrager
    Martin67

Als je het programma opent en je krijgt de melding openen niet mogelijk; Dit bericht dan niet wegklikken. Open systeemvoorkeuren en ga naar “Beveiliging en privacy” Je zal daar het niet te openen progje zien en kan daar aangeven om het toch te openen.

Bijdrager
    KarelWillem

En dat is precies zoals het is.

Ik installeer bijna dagelijks apps die Apple liever niet voorbij ziet komen, omdat ze er geen geld mee verdienen.

Bijdrager
    bonestaak

<span style=”font-size: 14px;”><p class=”cite”>Martin67 op 20 januari 2018 om 21:34</p>
    </span><span style=”font-size: 14px;”>Als je het programma opent en je krijgt de melding openen niet mogelijk; Dit bericht dan niet wegklikken. Open systeemvoorkeuren en ga naar ā€œBeveiliging en privacyā€ Je zal daar het niet te openen progje zien en kan daar aangeven om het toch te openen.</span>

Nee, pas als je nadat je systeemvoorkeuren hebt geopend het dialoogschermpje wegklikt komt de meldingĀ  om toch te openen.Ā  Jammer dat met de nieuwste OSĀ  die Gatekeeper niet meer op gaat.Ā  Ik moet nu dus voor elk config bestand (linux config bestanden zonder extentie steeds weer opnieuw 2 a 3 keer dit riedeltje doorlopen.

[UPDATE]

Oh nadat ik terminal opnieuw had opgestartĀ  en sudo spctl ā€“master-disableĀ  had gedaan werd de opdracht wel geaccepteerd,Ā  nu staat er wel elke willekeurige bron.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen reactie eenvoudig wijzigen en/of aanvullen door op 'Bewerken' te klikken, links onderaan je post

Moderator
    Night

Mooi. Is dat ook weer opgelost:-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.