7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaap

Onbekende mappen in Preferences (opgelost)

In mijn Preferences map (Thuis > Bibliotheek > Preferences) staan de laatste tijd lege mappen die ik nog niet eerder op deze plaats heb gezien. Wanneer ik deze verwijder komen ze na verloop van tijd weer terug. Ik gebruik of installeer geen andere programma’s dan ervoor.

Bijdrager
    Yaris

Begin van dit jaar was daar ook al een draadje over (Gekke mappen in preferences), maar helaas zonder oplossing.

Edit : gevonden : het heeft te maken met Photoshop CS2.

Bijdrager
    Jaap

Ik had wel gezocht op mappen, maar niets gevonden wat er in de buurt kwam. “Gekke mappen” had ik niet kunnen bedenken.

@Yaris
    bedankt voor de moeite. Ik kan straks met een gerust hart gaan slapen. Ik dacht in eerste instantie aan de meest gruwelijke dingen die alleen op een Windows voorkomen.

Bijdrager
    Esquare

Heb je toevallig ook een Epson scanner met bijbehorende Photoshop-plugin? Dat was bij mij ruim een jaar geleden de oorzaak van het verschijnen van zulke mappen.

Bijdrager
    Jaap

Heb inderdaad een Epson met bijbehorende PS plugin.

Bijdrager
    Esquare

Om die mappen op te ruimen, heb ik een klein applescriptje gemaakt dat alle lege mappen uit de Voorkeurenmap weggooit:

tell application “Finder”
    try
    do shell script “rmdir /Users/[hier gebruikersnaam]/Library/Preferences/*”
    on error
    — ignore errors
    end try
    end tell

Dit in Scripteditor plaatsen, gebruikersnaam invullen, wegschrijven als applicatie en deze in automatische login-items in Accounts opnemen. Dat veegt de boel bij het opstarten schoon.

Bijdrager
    Jaap

Applescript gemaakt en voila het werkt inderdaad.

@Esquare
    bedankt voor de tip

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.