10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Stegers1

Onbekende iMac in Zoek iPhone

Hallo,
    Een paar dagen geleden zag ik voor het eerst dat er een voor mij onbekende iMac tussen Mijn Apparaten staat op de Zoek iPhone functie. Iemand anders z’n apparaat dus.
    Ik heb wel een iMac gehad, maar die heb ik ongeveer 1,5 jaar geleden ingeruild bij de aanschaf van een Macbook Air. Er werd toen verteld dat de harde schijf in de iMac vernietigd en vervangen werd, dus het zou vreemd zijn als nu opeens dit mijn oude iMac zou zijn.
    Ik heb inmiddels het wachtwoord van m’n Apple id veranderd, maar de iMac blijft telkens weer verschijnen in het lijstje van Mijn Apparaten.
    Hebben anderen dit ook wel eens gehad. Is dit een hacker? Wat kan ik het beste doen?
    Alvast bedankt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Blokkeer hem dan gewoon

Bijdrager
    Stegers1

Ik heb de iMac geblokkeerd. Heb ook de locatie. Maar of dit nu een hacker is??

Bijdrager
    jv65

Ik weet bijna zeker dat het niet om een hacker gaat. Je oude iMac is hoogstwaarschijnlijk nog gekoppeld aan jou Zoek mijn iPhone. Denk ook dat de nieuwe eigenaar niet zo blij is dat je ‘m hebt geblokkeerd. Als het goed is kan je ‘m op iCloud.com verwijderen (mits de Mac offline is).

Bijdrager
    Stegers1

@jv65 Ik kan ‘m niet verwijderen. Als ik de iMac selecteer op Zoek iPhone via iCloud.com heb ik die optie niet. Hij is inderdaad geblokkeerd. Zou het toch erg vreemd vinden dat een iMac die ik 1,5/2 jaar geleden nu opeens opduikt in Leeuwarden terwijl ik m in Spijkenisse heb ingeruild en de harde schijf zou vernietigd worden. Tot twee dagen terug heb ik dit apparaat niet in mijn lijst gezien,

Ze moeten toch met mijn Apple id op iCloud ingelogd zijn.

Gedoe allemaal. Hoop dat het goed komt.. Geen idee wat ik moet doen, behalve dat ik al m’n wachtwoorden aan het veranderen ben.

Bijdrager
    jv65

Ik had laatst hetzelfde. Plotseling stond er een iMac in m’n lijst. Bleek de iMac te zijn die ik ongeveer twee jaar geleden aan m’n moeder had gegeven. De optie om te verwijderen werd pas zichtbaar toen ze de iMac had uitgezet. Harde schijf wissen maakt overigens niets uit. Zit geloof ik gekoppeld aan het serienummer.

Bijdrager
    Stegers1

Ok, bedankt voor je reactie. Ik zal van tijd tot tijd checken of ik die optie zie in het geval dat het apparaat offline is. Kan de blokkade ook niet opheffen vanuit iCloud.com.

Bijdrager
    jv65

Misschien dat je iMac op deze site nog geregistreerd staat. Als je de registratie verwijderd zou die ook niet meer zichtbaar moeten zijn bij Zoek mijn iPhone.

Bijdrager
    SunKeeper

Je kunt harde schijven wissen of vervangen tot je een ons weegt, voor de diefstalbeveiliging maakt dit geen verschil. Dat is juist het mooie ervan.

Pas als je het logicboard vervangt heeft het wel nut, maar dan ben je wel even bezig, ook in je portemonnee.:wink:

Bijdrager
    Stegers1

Maar het zou wel handig zijn als je op een logische manier kunt onderscheiden of je gehackt wordt of dat de diefstalbeveiliging nog op een apparaat dat je 2 jaar geleden heb verkocht opeens weer in jouw account staat. En hoe je dit dan ook weer ongedaan kan maken.

Heb ook op de support site van Apple gekeken en daar zag ik zelfs dat Apple adviseert om de wis functie te gebruiken als je een vreemd apparaat ziet in je lijst. Nogal drastisch als je in het verleden Macs/iPads heb ingeruild die jaren later opeens weer kunnen opduiken in je iCloud. Je weet niet of de nieuwe eigenaren te goede trouw zijn of wellicht niet weten dat hun Mac aan een ander account gekoppeld staat.

Zie sinds gisteravond de bewuste iMac niet meer in mijn lijstje staan, maar heb wel inmiddels al m’n wachtwoorden (die ook in iCloud staan) veranderd. Nu maar hopen dat het goed is en blijft…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.