11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    denneboomx

onbekend venstertje komt en verdwijnt.

Hi,

Ik heb nu al een paar keer deze week iets vreemds gehad met mijn,
    macbook pro (2009)
    OSX Mountain Lion (alle updates)

Ik weet niet hoe ik dit moet beschrijven, maar terwijl ik aan het werk ben knippert mijn venster voor korter dan een seconde. Het lijkt er op alsof er pop-up venstertje tevoorschijn schiet en verdwijnt. Soortgelijk aan de ‘batterij is bijna leeg’ venster. Zelfde formaat ook. Het is er te kort om te zien of er een melding in staat. Ik dacht iets geels te zien in het venstertje, wat dan vermoedelijk zo’n waarschuwingsdriehoek symbool zou kunnen zijn.

Komt dit als iets bekends voor bij jullie of is dit gewoon echt vreemd?

Programma’s die aanstonden tijdens het optreden van dit probleem en vrijwel altijd aanstaan op m’n mac die eventueel een melding zouden kunnen geven:
    Outlook
    Words/Excel
    Chrome
    Itunes
    Photoshop (e.d. Adobe)

Bijdrager
    heliasje

kijk eens bij systeemvoorkeuren – toegankelijkheid – audio : is “knipper met het scherm bij waarschuwing” misschien aangevinkt ?

Bijdrager
    Broer T.

Heb ik soms als er een automatische back-up wordt gemaakt. Kan dat het zijn?

Bijdrager
    heliasje

wat bedoel je ? @Broer T

Bijdrager
    mowat

Je kan eens een schermfilmopname maken met bv. quicktime en dan vertraagd spelen tot je het venstertje kan stopzetten en lezen wat er in staat.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat jammer nou dat de zoekfunctie hier crap is. Want er is al een dergelijk topic met een oplossing.

Bijdrager
    Nikon1972

Bedoel je niet dat er in je dock een app start en weer sluit? Dat heb ik zo nu en dan…

Bijdrager
    Broer T.

@ Heliasje
    Soms en in sommige programma’s (ben nu vergeten welke) is er een fractie van een seconde een mededelingenvenstertje in beeld. Te kort om waar te kunnen nemen wat erop staat. Ik heb het kunnen herleiden naar het moment waarop er een automatische back-up wordt gemaakt. Door Carbon Copy Cloner of door de automatische back-up in bv Word zelf, ben nu even kwijt wat precies de context was.

Bijdrager
    denneboomx

@Broer T. iets als een automatische back-up zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn.

@mowat
    . Daar was ik niet op gekomen. Ga ik proberen. Gewoon uit nieuwschierigheid wat er nou in dat venster staat. Want zovaak gebeurt het ook weer niet, dat ’t storend zou moeten zijn.

Bedankt.

Bijdrager
    flyinghigh

Hier exact hetzelfde op mijn Macbook Air en iMac. Beide voorzien van de laatste versies OSX. Het lijkt inderdaad op een auto-update. Maar wat er nu automatisch wordt ge-update zou ik graag willen weten. Ik geef liever zelf toestemming voor het doen van updates.

In mijn geval verschijnt er in het programma-dock kort een extra programma icoontje, dat binnen een seconde wordt afgesloten en weer weg is. Het gaat zo snel, dat het eigenlijk onmogelijk is om te achterhalen wat het is.

Ik hoor graag wat dit mogelijkerwijs zou kunnen zijn. Het is onlangs begonnen, voorheen nog niet eerder meegemaakt.

Wel heb ik onlangs een klein Mac-programma van preyproject op beide macs gezet. Er wordt in de preyproject FAQ niets gemeld over autoupdates of meldingen.

Bijdrager
    SUPERJORN
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.