11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    moller

onbekend internetverbruik iPhone 4

Het volgende:

Ik heb Tele2 abbo met 500mb internet.
    Nu ben ik in de veronderstelling dat mijn internetverbuik druppeld.

Alle apps zijn uit, ja echt.

Maar als ik bij Gebruik van mobiele netwerk kijk, zie ik dat er af en toe zo maar 100 kb bij mijn ontvangen verbruik op komt. En dat binnen een paar uur.

1. internet staat op ‘mobiele data’
    2. 3G staat uit.
    3. Er draaien geen apps.
    4. Locatievoorzieningen staan uit, iCloud is niet in gebruik, geen rare push oid.

Iemand een verklaring of hetzelfde probleem?

Bijdrager
    mtooster

Kan vanalles zijn, en is niet abnormaal als je gewoon je dataverbinding aan hebt staan.

E-mail ophalen? Push e-mail misschien?
    Onderhouden van de verbinding met de Push-server. (ook voor iMessages e.d.)
    Diagnostische data? Controleren op updates van de app-store e.d.?

Dat je geen push-berichten ontvangt wil niet zeggen dat er in zijn geheel geen data gebruikt wordt…

Wil je dit niet? Dan moet je je dataverbinding helemaal uitzetten.

Bijdrager
    moller

Email is helemaal uit, dat doe ik via een web-link op mijn homescreen om data te sparen.

Wel kan het idd jouw verhaal zijn, over het ‘praten’ met servers etc voor iMessage oid.
    Op zich begrijpelijk dus.

Apps op de ‘achtergrond’ zullen dus ook altijd gegevens gaan zoeken?
    Als ik bv Whatsapp of Wordfeud niet volledig ‘sluit’ dan zal dit dus wel blijven gebeuren denk ik zo.

Wel lastig om dan elke keer alles af te sluiten via dubbelklik homebutton.

raar

Bijdrager
    mtooster

Uhm… in principe kunnen apps niet op de achtergrond data op gaan vragen (nog enkele minuten geloof ik om taken ‘af te maken’ maar niet heel de tijd)
    Daarvoor zijn juist de Push-berichtenservice van Apple in het leven geroepen.
    1 verbinding waarover alle berichtgeving verstuurd wordt = effici├źnt in zowel data als energieverbruik,
    Maar het gebruikt dus wel wat data om de verbinding tot stand te bergen en te houden…

Verder is het qua data efficienter om de ingebouwde mailfunctie te gebruiken dan een webmail, bovendien werkt het nog 10 keer lekkerder ook.
    Nu moet steeds een hele webpagina geladen worden (duurt lang en kost ook nog best veel data)
    Anders wordt gewoon alleen de tekst van het bericht van de server gedownload. (eenmalig)

Als je dan het ophalen van email op ‘handmatig’ zet, zal hij alleen verbinding maken met de server als je de Mail-app opent.
    Dat is zeker weten zuiniger en effici├źnter dan webmail gebruiken!!!

Bijdrager
    mtooster

En nog iets… 500 MB is best veel!
    Zolang je niet uitgebreid gaat internetten (langdurig) of filmpjes gaat zitten kijken over je 3G verbinding zul je je best moeten doen om daar overheen te gaan!

En voor de hoeveelheid data die je gebruikt maakt het in principe niet uit of 3G aanstaat of niet…. Je batterij gaat er alleen wat sneller van leeg, het laden van websites, whatsapp-berichten en de laatste zet van je wordfeud tegenspeler gaat daarentegen veel sneller!

Kortom:
    Met 500 MB kun je je iPhone zonder zorgen gebruiken zoals hij bedoeld is, als een smartphone.
    Vanwege het data-argument hoef je echt niets uit te zetten of wat dan ook.
    Ik let nooit ergens op, heb alles aanstaan wat maar aan kan staan en heb in 8 maanden tijd circa 1,6 GB gebruikt (224 MB verzonden, 1,4GB ontvangen) Dat is dus 200 MB per maand.
    Ik zit wel vaak op wifi (thuis en op mijn werk)

Bijdrager
    moller

Ok dan.

Kan ik nu met een gerust gevoel weer door!

Dankjewel mtooster!

Bijdrager
    daantje22

100 kb in een paar uur?

Stel het zou 1 mb per dag zijn (10x meer) dan is het toch nog niet erg? Dat is 30 MB per maand van de 500 mb die je hebt

Ik zie het probleem niet zo

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb een iPhone 4S abonnement van T-Mobile met 1Gb (en daarna terug naar langzaam internet), maar gebruik makkelijk die 1Gb per maand hoor. En heb dat altijd al gedaan. En toch heb ik pushmail uit staan. Bekijk maar zelden YouTube filmpjes (dat kost veel data) en ben verder vooral vaak nieuwspagina’s, weerbericht, en informatiepagina’s en apps aan het bekijken. En dingen als Facebook en Twitter gebruik ik ook aantal keren per dag, maar niet buitensporig veel. Maar daar verstook ik per maand dus makkelijk een hele Gigabyte mee! En dan gebruik ik mijn iPhone ’s avonds en in het weekend meestal ook nog op Wifi, zodat het me geen data uit mijn abonnement kost. Nu ik even 2 weken zonder internet zit – en dus thuis ook op 3G en even geen Wifi, hou ik het verbruik per dag bij en dat zit tussen 30 en 60 Mb per dag.

Bijdrager
    MacAanZee

Ooooh…ik zie nu pas dat je 100Kb schreef. Dat is 0,1Mb en dus erg weinig. Ik snap het probleem dan ook niet.

Bijdrager
    MBPuser

Ik denk dat je provider zelf ook wel wat data heen en weer slingert, heb alleen geen idee of dat meegeteld wordt.

Bijdrager
    JJmac

Ook hier zien wij bij Vodafone dat er s’nachts met regelmaat data wordt verbruikt, het is niet veel maar zijn eigenlijk wel benieuwd wat dat kan zijn.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.