10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    hamersvelt

Onbekend dataverkeer midden in de nacht

Ik heb een 1e generatie iPhone, met een abonnement van T-Mobile zonder internet. Wifi staat aan omdat ik op mijn werk en thuis draadloos internet heb. Nou zie ik op de factuur van juni dat ik voor 14 euro aan data heb verbruikt. Het zijn op tijdstippen dat ik gewoon thuis ben en ook midden in de nacht als ik lig te slapen. Dataroaming staat uit, maar dit is alleen voor het buitenland, toch? En VPN is niet geconfigureerd. Ik heb de telefoon al een jaar, maar ineens (juni) gebeurt dit. Iemand een idee? Thanks.

Moderator
    Strifer

heb je niet een app die zichzelf beschikbaar houdt en dus een verbinding actief houdt? zo heb je van die apps dat je tegen elkaar kun spelen op het internet of songbattles enzo.. ik heb hier wifi en een onbeperkt internet gebeuren op onze iphones, maar het was wel de reden dat de iphone van mijn vriendin de volgende dag nog maar 30% batterij had en ik gewoon nog op 90% zat ofzo.

loop even je apps door:)

Bijdrager
    hamersvelt

Is e-buddy er zo een?

Bijdrager
    JamRA-i

…dus je hebt GEEN internet op je telefoon en wel datakosten. ?

Dan kan dat toch niet van welk internetverkeer ook kunnen zijn?
    (email is ook internetverkeer, dat gebruik je toch niet, schema ingesteld?)

Zijn het geen sms of mms dingetjes?

Bijdrager
    hamersvelt

Ik kan buiten een open wifi signaal niet eens verkeer hebben, doordat vpn niet is geconfigureerd. Al zou ik willen, dat heb ik voor mijn eigen veiligheid gedaan.

Bijdrager
    Yvesm007

Als je een mms verstuurt/ontvangt gebruik je ook data. Heb je er enkele gestuurd?
    De internetinstellingen van mms zijn niet dezelfde als die van je normale Edge/3G verbinding. Anders, als je VPN niet is geconfigureerd is dit niet mogelijk.

Bijdrager
    hamersvelt

Nee, ik heb nog nooit een mms gestuurd.

Bijdrager
    bedhead

Om het te vermijden kan je altijd je iPhone
    in vliegtuigmodus zetten. Dan wordt alle communicatie uitgeschakeld. Je wekker gaat wel nog op tijd af en
    nog een voordeel is dat je veel minder energie verbruikt…

Bijdrager
    JamRA-i

Toch maar even (proberen te) bellen met T-Mobile… en daar navraag doen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Euh, staat GPRS niet gewoon standaard geconfigureerd in je iPhone? Daar komt helemaal geen VPN instellingen bij kijken. En heb je dan geen Internet abo, dan lopen de kosten rap op.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.