5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    dsm

onbegrijpelijk trage download op nieuwe MacBook PRO

Gisteren kocht ik voor mezelf een MacBook PRO, vandaag eentje voor mijn vriendin. Mijn Mac loopt als een trein, ook downloaden gaat zoals het hoort: ± 500 kb/s.

Wanneer ik exact hetzelfde bestand wil downloaden met de Mac van mijn vriendin, gaat de download met 33 kb/s. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Het maakt niet uit met welke browser wordt gedownload. Kan het te maken hebben met een IP-conflict of zoiets? We zitten beiden op hetzelfde draadloze netwerk.

Moderator
    unSOUND

1 topic is genoeg hoor…

Liggen de MacBooks bij elkaar, of staan ze op verschillende plaatsen ?
    Staan ze tegelijk op internet ?
    Hebben de MacBooks dezelfde versie van OS X ?

Bijdrager
    dsm

Staat ie er 2x op?? Sorry, dat is het gevolg van het gedoe met die trage verbinding. Hij leek het niet te doen en toen heb ik nogmaals voor PLAATS BERICHT gekozen. Ik zal zo ff kijken of ik die ander zie en ‘m dan verwijderen.

Om op je vragen in te gaan. Ja, ze staan momenteel op tafel tegenover elkaar, tegelijk op internet, op hetzelfde netwerk, ook zelfde versie OSX. Maar voor wij elk een MacBookPro hadden, hadden we een Powerbook G4 resp. een iBook tegelijk aan staan op hetzelfde netwerk en dat gaf geen probleem. Uit je vraagstelling maak ik op dat dit kennelijk toch uitmaakt… ik hoor graag nog even van je. Ik zal pas morgen weer reageren, ik moet nu naar bed.

Alvast bedankt!

:wink:

Bijdrager
    Turbanus

Mag niets uitmaken als de setting hetzelfde is als vroeger en als beide Macjes dezelfde instellingen hebben.:wink:

Bijdrager
    dsm

Dat lijkt mij ook, maar ben toch ff benieuwd waarom unSOUND deze vragen stelde :?

PS: hoe lang ben je bezig geweest om meer dan 21000 berichten op dit forum te krijgen??? :wink:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.