2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeffry

Omzetten/verhuizen van Gmail naar iCloud

Kleine tutorial omdat ik tegen wat probleempjes aanliep die anderen wellicht ook kunnen helpen.

Voor het omzetten van Mail had ik beide in de Mail app van OSX 10.9 Mavericks geconfigureerd. Sinds Mavericks zie je dan ook een folder All Messages staan.

1. Selecteer Alle Berichten in de folder onder Gmail (bevat in- en uitgaand!)
    2. Kopieer deze folder door bij Bericht te klikken op Kopieer en selecteer dan Inkomend onder iCloud. Deze stap kan even duren.
    3. Deactiveer daarna je Gmail account onder Account-instellingen.
    4. Ga naar de Inbox in de mail App en zoek op je eigen mailadres (voluit) door alleen te typen (geen enter nog).
    5. Er verschijnt een pop up en klik dan op Afzender bevat [mailadres] en klik daarop.
    6. Nu zie je in feite alle berichten die door jou verstuurd zijn. Verplaats deze berichten allemaal naar de Verzonden folder onder iCloud.

Klaar! Zelfs conversatie werkt nu!

Op iOS 7.04 bemerkte ik echter dat ik niet alle berichten kon zien op zowel de iPhone en iPad. Ging ook om exact dezelfde berichten die ik miste. Een refresh door naar beneden te trekken hielp niets en ook het helemaal verwijderen van de account en weer opnieuw instellen hielp niet. Wat wel hielp was het helemaal naar beneden scrollen! Daarna verschenen ook de (recente) missende mails.

Wil je ook je contacten en agenda omzetten, volg dan deze… die werkt nog steeds.
    http://lifehacker.com/5850859/how-to-migrate-all-your-data-to-icloud-from-google-with-minimal-fuss

Ik ben er blij mee de verhuizing. ’t Blijft jammer dat je geen eigen domein kunt gebruiken op iCloud maar Mail werkt m.i. wel eenduidiger samen met iCloud en je hebt ook weer gewoon push mail!

Bijdrager
    tarun

Je kan mails en contacten ook gewoon slepen naar de iCloud-mappen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.