6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    abdelish

omzetten van data in Target Disk Mode

Aangezien ik in het verleden heel veel informatie heb verkregen uit topics en posts op fora als deze hoopte ik dus dat ik wat informatie zou kunnen krijgen maar helaas. Ik kon nergens iets vinden wat te maken had met het probleem waar ik mee kamp. Dus voor het eerst dat ik mijn eigen probleem post en hopelijk dat iemand mij hierbij kan helpen.

Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een nieuwe iMac. Daarvoor heb ik het al 3 jaar gedaan met een MacBook waar ik maar al te veel plezier aan heb beleefd (mijn eerste Mac is altijd speciaal) enfin… Op mijn oude MacBook staat mijn leven (muziek, documenten afbeeldingen, etc.) alleen nu probeer ik dus op allerlei manieren mijn data van de Macbook (3,1 eind 2007) naar de iMac te krijgen:

1. Ik probeer dus m.b.v. een FireWire kabel de doelcomputer (Macbook) met de zogenaamde Target Disk Mode te koppelen aan de iMac (host). De eerste keer dat ik dat probeerde lukte het om met succes een mapje te slepen (ong 1 MB) maar toen ik overging op de zware bestanden 2GB+ bleef hij onherroepelijk vastzitten. Sterker nog. Elke poging die ik waag om het af te doen met TDM eindigt in een drama. Finder van de iMac reageert niet en het FireWire logo van de macbook blijft stil.

2. Ik heb al mijn bestanden op een NAS gezet (WD MyBookWorld 1TB). Het erop zetten ging (lang maar) goed maar als ik de NAS vanaf de iMac benader en de bestanden eraf probeer te halen vertelt hij mij dat ik geen bevoegdheden heb om deze mappen in te zien. (*^$#&_). En het lukt mij niet om de bevoegdheden te veranderen (zowel vanuit de iMac als de Macbook). Heeft het dan te maken dat de WD MyBook als TimeMachine is ingesteld op de Macbook? Kan ik dat veranderen.

Kortom kan iemand mij hierbij helpen om zo makkelijk mogelijk alle data van de MacBook naar de iMac te zetten??

Bijdrager
    michelvdb

Waarom zet je die data niet over met de Migratie-assistent? /Programma’s/Hulpprogramma’s/Migratie-assistent.

Bijdrager
    abdelish

Ook geprobeerd maar omdat deze alleen de data herkent van de partitie waarop Leopard is geinstalleerd … en ik heb een 500 GB HDD in 2 partities gedeeld. En mijn data zit natuurlijk op de tweede partie die migratieassistent niet herkend:(

Althans hij verschijnt niet in het lijstje:(

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je al een account aangemaakt op je iMac?

Want dit is eigenlijk niet bedoeling. (Windows-manieren)

Tijdens het de eerste keer aanzetten van de iMac heb je bij een bepaalde stap kunnen aangeven dat je de data vanaf een andere Mac wilt migreren. (zoals michelvdb al zegt, Migratieassistent)
    Andere opties zijn Time Machine-backup, of niets doen en een nieuwe account aanmaken.

Ik heb het laatst nog gedaan, van de oude naar de nieuwe Mac migreren. Werkt prima over Wi-Fi, ging hier met zo’n 70 GB per uur.

Het kost even tijd, maar na afloop heb je wel 2 Macs die identiek zijn qua account.:smile:

Edit: crosspost: waarom staat je data op een tweede partitie? Lijkt me persoonlijk alleen maar onhandig. (en wederom Windows-manieren haha:lol: )

Bijdrager
    abdelish

@SunKeeper: dank je wel voor je reactie. ik heb een backup gemaakt van de week (gelukkig) en dat is mijn laatste redmiddel :$ laten we hopen dat dat lukt!

Maar kom ik dan niet in de knoei met de verschillende OS als ik terugzet via Time Machine?? (de macbook op snow leopard en iMac op Lion) want ik wil wel natuurlijk Lion behouden:)

Bovendien ben ik nu verder van huis want ik probeerde in alle paniek maar ook op de macbook een (illegale) versie van Lion erop te zetten (in de hoop dat AirDrop iets zou betekenen) en nu zit ik met het probleem dat hij een melding geeft dat hij niet Lion kan installeren omdat de HD beschadigd zou zijn . En elke keer als ik herstart dan komt ie precies bij hetzelfde scherm terug. HOE KOM IK DAAR UIT EN WEER IN MIJN SNOW LEOPARD!!

Bijdrager
    abdelish

Heb het gevonden .. gewoon LINUX MINT draaien vanaf een cd. Kom je zo terecht in je harde schijf. Zo kun je vervolgens een backup maken van al je data. Simpel

Vervolgens kun je opnieuw snow leopard erop zetten of Lion oid.

Voor de beveiligde bestanden die je niet met LINUX MINT er vanaf kunt halen heb je ook een andere programma namelijk PARTED MAGIC. Hele basale Operating System maar bypassed al je beveiligingen. (bovendien kun je de partities ooit gemaakt weer hetstellen (wat bij mij het geval was))

Bedankt voor alle advies!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.