9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Save

Omzetten Quark 6.0 naar 4.0!!!!!!!

Morning,

Wie weet hoe ik een 6.0 doc van quark om kan zetten naar een 4.0 doc zonder dat ik 5.0 heb.
    Of wie zou dit voor mij willen doen als ik deze zou mailen.

Groeten,

Save

Bijdrager
    yvanp

Ook al geprobeerd. En het kan niet. Bestanden van Quark 6 verschillen ook teveel van Quark 4 bestanden door de nieuwe mogelijkheden van Quark 6.0

Een reden kan ook zijn dat Indesign enkel Quark 4.0 bestanden kan converteren, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Moderator
    Strifer

kun je niet openen in 6 en dan opnieuw bewaren als versie 4?

Bijdrager
    KarelWillem

NOT.

In 6 kun alleen bewaren als 6 of 5.

In 5 kun je alleen bewaren als 5 of 4.

Van 6 naar 4 kan NIET rechtstreeks. Je hebt altijd XPress 5 nodig voor deze stap.

Gast
    Anoniem

Nope, dit is volgens mij een marketing technisch foefje…
    Ze willen er natuurlijk voor zorgen dat iedereen gewoon die lekker dure updates blijft aanschaffen…
    Daarom kun je met Quark maar 1 versie terug opslaan. (van 5 naar 4 / en van 6 naar 5)
    Om maar heel plat te gaan: Quark schijt zichzelf in z’n laars door zo kortzichtig te werk te gaan…
    In combinatie met de veel te hoge prijzen die ze hanteren en met Quark 6 die veel te weinig nieuwe (lees bijna géén) features wordt het wel tijd om uit te kijken naar wat nieuws…

Heel irritant, en misschien aanleiding toch maar over te gaan op Indesign???

Bijdrager
    block

Volgens mij Niet!
    Soms is dit erg vervelend, zeker als je moet aanleveren als quarck 4 en je zelf met 6 werkt en ze ook geen Cpdf accepteren.

Misschien is er een klein progje of converter voor?

Stuurmaar door zet ik hem wel om…

Bijdrager
    walterb

als je wil kan ik ‘m wel omzetten, plaatjes hoef je niet mee te sturen.
    [email protected]

Bijdrager
    Deskman

Aardig aangeboden natuurlijk, maar pas wel op. De ‘way back’ is niet zozeer afgesloten om zoveel mogelijk geld te verdienen, maar omdat nieuwe features niet samengaan met oudere versies. Er zijn sinds 4 uitkwam zoveel ontwikkelingen geweest dat het niet verstandig zou zijn alles zomaar in elkaar om te kunnen zetten. De vertaalslag blijt ook niet helemaal probleemloos te zijn. Hier op het forum zijn al een aantal mensen die er hun bestandjes mee om zeep gehorlpen hebben. Plaatsing van plaatjes, van kaders en lijnen, maar ook veranderingen in tekstverloop etc.

Wees gewaarschuwd!

Bijdrager
    bekhof
    ”blo(c)k”

Soms is dit erg vervelend, zeker als je moet aanleveren als quarck 4 en je zelf met 6 werkt en ze ook geen Cpdf accepteren.

Wordt het geen tijd om naar een ander te gaan dan? Ik bedoel… ik verwacht echt niet dat iedereen met wie ik info moet uitwisselen steeds voorop blijven in de ontwikkelingen (ik wacht het zelf in de regel ook wel een beetje af), maar op een gegeven moment…
    Je kunt jezelf in een heleboel bochten blijven wringen om te zorgen dat je kunt samenwerken iemand met OS 7.5, maar op een gegeven moment houdt het toch wel op… (En zeker als je het programma ‘quarck’ hebt :wink:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.